کد خبر: 939279
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
«رویش ارزش آفرینان» به کمک مناطق محروم رفت
کارگروه اقتصادی دانشجویان جهادی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و ایجاد کسب و کار پایدار در مناطق و روستا‌ها فعالیت می‌کنند.
ابراهیم مشیریان
سرويس دانشگاه جوان آنلاين: فعالیت گروه‌های جهادی اقتصادی با عنوان کارگروه اقتصادی با تشکیل شبکه‌ای متشکل از پنج گروه تخصصی سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرد که مسئولیت پنج دهستان در استان‌های مازندران، سیستان و بلوچستان، فارس، آذربایجان غربی و خراسان جنوبی را برعهده داشته که پراکندگی خوبی هم در کشور دارد. در حال حاضر یک جمعیت ۸۰ گروه داریم که در تمامی دانشگاه‌های سراسر کشور هستند که این گروه‌ها با نام شبکه رویش فعالیت می‌کنند که نشست سراسری این گروه‌ها به مدت سه روز در دهه فجر برگزار می‌شود.

هدف، توانمند‌سازی است

مسئول کارگروه اقتصادی معاونت سازندگی بسیج دانشجویی در اینباره گفت: مدلی طراحی شده که این گروه‌ها کسب و کار پایدار در مناطق هدف ایجاد می‌کنند که این فرآیند یکساله طی می‌شود و نتیجه آن کسب و کار‌هایی است که زنجیره ارزش برای آن‌ها ایجاد می‌گردد.
محمد میرچی افزود:در گروه‌های جهادی ابتدا آمایش سرزمینی انجام و ظرفیت‌ها شناسایی، تحلیل و مدل فعالیت طراحی می‌شود که نتیجه آن فعالیت اقتصادی در این مناطق است.

در واقع این مدل با نام رویش ارزش آفرینان با انگیزه شناسایی، حمایت و شتاب‌دهی کسب وکار‌های روستایی ارزش‌آفرین طراحی شده که هدف آن توانمندسازی عمومی و تخصصی روستاییان در ورود به کارآفرینی روستایی و افزایش اعتماد به نفس در جوانان روستایی جهت ورود به کسب و کار روستایی است.
اردو‌های جهادی دانشجویی در سال ۹۴ رویکرد اقتصادی پیدا کردند. این رویکرد‌ها اکنون در قالب چهار وظیفه فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، گفتمان‌سازی در دانشگاه و منطقه هدف، آموزش و مطالبه‌گری در حوزه اقتصاد مقاومتی به صورت تخصصی دنبال می‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر