کد خبر: 939217
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
نماینده مردم تبریز در مجلس:
نماینده مردم تبریز در مجلس گفت: اخیرا مطلع شدیم شرکت توتال به اتهام رشوه دادن در فرانسه هم محکوم شده است، قبلا نیز در امریکا به همین اتهام محکوم شده بود، اما چرا محاکم داخلی و مسئولان ذی‌ربط در کشور درخصوص رشوه‌گیرنده هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند؟

 محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: شرایط خاصی در کشور به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی حاکم است، همه مسئولان در قوای سه گانه و ملت عزیز، باید براساس شرایط به گونه‌ای اقدام کنند تا بااصلاحات مناسب اقتصادی با موفقیت و سربلندی از آن عبور کنیم.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که موضوع تامین کالاهای اساسی مورد نیاز تمام اقشار جامعه در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است، از این رو پیشنهاد می‌کنم؛ کارت‌های پرداخت یارانه مبنای تامین این کالاها باشد تا اقشار مختلف مردم به کالاهای اساسی به‌ویژه در بعد تغذیه دسترسی پیدا کنند.

وی افزود: همچنین به دولت توصیه می‌کنم؛ در زمینه جهیزیه نیز ساز و کارهای تعریف کرده و اقدام مشابهی را انجام داده و کالاهای داخلی با کیفیت را در اختیار خانواده‌های ذی‌ربط قرار دهد.

در حوزه خصوصی‌سازی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد

فرهنگی با بیان اینکه در حوزه خصوصی‌سازی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، اضافه کرد: ازجمله این مشکلات واگذاری کارخانه مهم ماشین‌سازی به مالکی است که در حال حاضر در زندان به سر می‌برد، به فعال شدن ماشین‌سازی نیاز داریم تا با ایجاد کنسرسیومی، قطب خودروسازی در تبریز با محوریت این کارخانه مهم شکل گیرد تا در کنار انجام سایر تعهدات خود، خودروهایی تولید کنند که صد درصد آن‌ها تولید داخل باشد.

چرا محاکم داخلی درخصوص رشوه‌گیرنده شرکت توتال هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند؟

این نماینده مجلس همچنین گفت: اخیرا مطلع شدیم شرکت توتال به اتهام رشوه دادن در فرانسه هم محکوم شده است، قبلا نیز در امریکا به همین اتهام محکوم شده بود، اما چرا محاکم داخلی و مسئولان ذی‌ربط در کشور درخصوص رشوه‌گیرنده هیچ تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند؟

وی با یادآوری اینکه براساس آیین‌نامه داخلی مجلس و به طبق ماده 121قانون برنامه ششم آقای رئیس‌جمهور باید گزارش برنامه را همراه با بودجه ارائه کند، چرا این کار انجام نمی‌گیرد؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون برنامه توسعه احکام کمّی روشنی دارد، افزود: تمامی بخش‌ها باید رو به جلو حرکت کنند درحالی که در بسیاری از موارد این کار انجام نشده و گزارشی نیز ارائه نمی‌شود.

رفتار و گفتار نمایندگان متناسب با جایگاه و شان نمایندگان ملت باشد

وی همچنین تصریح کرد: چند روز گذشته در خارج و داخل مجلس اتفاقاتی  رخ داد که ضمن بازتاب‌های گسترده جای تامل فراوان داشت! همکاری به دستگاهی مراجعه کرده و برخوردهای نامناسبی از طرفین صورت گرفته بود، بی‌احترامی کارکنان دستگاه‌ها نسبت به نمایندگان مردم، بی‌احترامی به ملت است و نباید به گونه‌ای رفتار شود که آن را تبدیل به رویه کنند،  در مقابل نیز نمایندگان نیز باید در ماهیت مراجعات خود دقت لازم را داشته باشند و هم رفتار و گفتارشان متناسب با جایگاه و شان نمایندگان ملت باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس تصریح کرد: آنچه برای اینجانب جای تامل داشت، احساسات همکاران عزیز بود، هرچند در اصل آن را قبول دارد اما در شکل و نحوه، ارزو می‌کردم این احساسات هنگامی که با بی‌تدبیری دولت، نوسانات ارزی شدید رخ داد، ابراز می‌شد، ای کاش در  نوسانات شدید تورم و کاهش ارزش پول ملی رخ می‌داد و ای کاش اولویت‌های مورد توجه مردم، اولویت‌های عملی و جدی ما باشد.

حذف مردم از یارانه، توسط استانداران و فرمانداران در بودجه سال آینده تصمیم بسیار نامناسبی است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در پایان نگرانی‌های خود را از برخی اخبار منتشر شده از بودجه‌ای که تاکنون به مجلس نرسیده است ابراز می‌دارم، تصمیم حذف مردم از یارانه، توسط استانداران و فرمانداران و بخشداران بسیار نامناسب است، به هم خوردن وحدت رویه و انجام کاری که دولت با  تمام ابزارهای خود در آن ناموفق بوده توسط مدیران استانی به طور مسلم ناموفق، ناعادلانه و خلاف رویه حکمرانی درست است، امیدواریم قبل از  تحویل لایحه بودجه  به مجلس اصلاح شود و در آستانه انتخابات مجلس سوءتفاهم ملی ایجاد نکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر