کد خبر: 939135
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
گفت وگوی "جوان آنلاین" با نایب قهرمان المپیک لندن درپی مثبت شدن تست دوپینگ تورختی اوکراینی
 پس از ۶ سال با تائید دوپینگ وزنه بردار اوکراینی در بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن، مدال نقره نواب نصیرشلال در دسته ۱۰۵ کیلوگرم ایران از نقره به طلا تغییر خواهد یافت.در المپیک ۲۰۱۲ آلکسی تورختی وزنه بردار دسته 105 کیلوگرم اوکراین که با مجموع ۴۱۲ کیلوگرم توانسته بود مدال طلا را کسب کند حالا بعد از سال ها با مثبت اعلام شدن دوپینگش ، مدال طلا به نواب نصیر شلال نماینده ایران خواهد رسید. نصیر شلال ۶ سال پیش با ۴۱۱ کیلوگرم به مدال نقره المپیک رسیده بود.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : نواب نصیر شلال ملی پوش سابق تیم ملی دسته ۱۰۵ کیلوگرم در گفت وگو با "جوان آنلاین" درباره مثبت اعلام شدن دوپینگ تورختی اوکراینی گفت: در حال حاضر هنوز این موضوع قطعیت نیافته چون این وزنه بردار طبق قانون تا ۱۰ روز می تواند اعتراض کند اما اگر دوپینگ او درست باشد واقعا باعث خوشحالی من خواهد شد هر چند که اگر دوپینگ او ۶ سال پیش ثابت می شد من با توجه به اینکه بیشتر در فضای وزنه برداری بودم خوشحال می شدم و برایم دلچسب تر بود.

وی افزود: متاسفانه در این چند ساله مدال های زیادی به واسطه دوپینگ جابجا شده که سعید محمدپور یکی از آنها بود .سعید در دسته خودش پنجم شده بود که بعدا با تاییدیه کمیته بین المللی المپیک به مدال طلا دست یافت و در پیکارهای جهانی سال ۲۰۱۸ در عشق آباد ترکمنستان مدال طلای این دسته به صورت رسمی از سوی تاماش آیان رییس فدراسیون بین المللی به نماینده ایران اهدا شد. کیانوش رستمی هم در دسته ۸۵ کیلوگرم ایران نیز در بازی های المپیک لندن به مدال برنز دست یافته بود که به دلیل مثبت اعلام شدن تست دوپینگ آپتی آیوکادوف روس، مدال برنز کیانوش رستمی نیز به نقره تبدیل شد.امیدوارم در این مورد هم حق به حق دار برسد و اگر این مدال حق من است طی یک مراسمی اهدا شود. این کمترین انتظاری است که من دارم و از مسئولان کمیته ملی المپیک درخواست دارم تا این موضوع را پیگیری کنند.

نصیر شلال در ادامه خاطر نشان کرد: خوب خاطرم هست در المپیک لندن در آن مسابقات من دو بار در مهار وزنه ۱۸۳ کیلویی ناکام بودم طوری که در آستانه حذف از رقابت‌ها قرار گرفته بودم، اما با مهار وزنه 184 کیلویی توانستم در رتبه پنجمی حرکات یکضرب قرار بگیرم.در دو ضرب هم وزنه 222 کیلوگرمی را مهار کردم تا به رتبه دوم آمدم. در دومین مرتبه شانسم را با ۲۰۷ کیلو امتحان کردم که موفق بودم.در آخرین حرکتم وزنه ۲۰۹ را مهار کردم اما در مجموع فقط به خاطر یک کیلوگرم کمتر مدال نقره المپیک لندن نصیبم شد.
وزنه بردار سابق تیم ملی درباره اظهارات وزنه بردار اوکراینی خاطر نشان کرد: من هم شنیدم که این وزنه بردار گفته چرا پس از ۶ سال این موضوع به جریان افتاده اما واقعیت این است که کلا آژانس جهانی ضد دوپینگ همیشه با چند سال تاخیر نتایج را اعلام می کند ، به نظر من هم اگر این موضوع کمی زودتر انجام شود دیگر شاهد این انتقادات نخواهیم. به نظر من با توجه به پیشرفت های علمی  نباید این آزمایش ها اینقدر طول بکشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار