کد خبر: 939103
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
شهردار کلانشهرکرج :
شهردار کرج گفت: تخلفات ساختمانی منبع پایداری برای درآمدزایی شهرداری نیست.
علی اصغر کمالی زاده در چهارمین نشست وحدت رویه کمیسیون های ماده 100، اظهار کرد: ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها، به شهرداری این اختیار را می دهد که افرادی را که بدون اخذ مجوز و خارج از ضوابط تعیین شده اقدام به ساخت و ساز کرده اند، مطابق موقعیت و ارزش محل ساخت و ساز جریمه کند.
شهردار کرج توضیح داد: بدون شک اعمال این جریمه باعث می‌شود افراد کمتری به سمت تخلفات ساختمانی بروند و تعداد ساخت و سازهای غیرمجاز در شهر کم شود.
وی در ادامه با تاکید بر ضرورت اصلاح نگاه موجود به کمیسیون ماده 100 افزود: برخی تصور می‌کنند شهرداری به این کمیسیون نگاه درآمدی دارد و می خواهد از تخلفات ساختمانی شهروندان برای جذب درآمد بیشتر استفاده کند ولی این دیدگاه درست نیست.
کمالی زاده ابراز کرد: شهرداری نگاه درآمدزایی به تخلفات ساختمانی ندارد چون این درآمدها پایدار نیستند و نمی توان به صورت بلند مدت و مستمر روی آن ها حساب کرد.
شهردار کرج خاطر نشان کرد: به عنوان مثال از دو هزار و 400 میلیارد تومان اعتباری که سال گذشته برای شهرداری به تصویب رسید، تنها 240 میلیارد تومان یعنی چیزی حدود 10 درصد مجموع این اعتبار از طریق تخلفات ماده 100 جذب شد.
این مسئول تاکید کرد: شهرداری کرج به دنبال جذب منابع پایدار درآمدی است و برای تحقق این هدف برنامه‌ها و طرح های مختلفی دارد.
وی گفت: دستیابی به توسعه پایدار شهر جز با جذب منابع پایدار درآمدی  ممکن نیست به همین دلیل مدیران شهری باید نگاه خود را براین موضوع متمرکز کنند تا کرج به شهری ایده آل تبدیل شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار