کد خبر: 939058
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱
قائم مقام وزیر علوم:
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی و بین المللی گفت: تعاملات بین المللی و انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک مهمترین گام توسعه علمی است.

دکتر حسین سالارآملی در پانزدهمین نشست مشورتی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها و مراکز پژوهشی منتخب کشور در دانشگاه کاشان افزود: در این نشست علاوه بر حدود ۱۰۰ نفر از معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی، سفرا و رایزنان تعدادی از کشورهای اروپایی و آسیایی مستقر در ایران از جمله سوئیس، فرانسه، مجارستان، اندونزی حضور دارند که برگزاری این نشست ها زمینه تعاملات علمی بین المللی کشورها را برقرار می کند.
وی به انجام پروژه های تحقیقاتی مشترک بین ایران و کشورهای خارجی اشاره کرد و اظهار داشت: با کشور فرانسه سالانه 20 پروژه تحقیقاتی و با کشور اتریش 17 پروژه تعریف شده است و با کشورهای مجارستان، هندوستان و بقیه کشورها هم این طرح های تحقیقاتی ادامه دارد.
دکتر سالار آملی زمان اجرای این پروژه ها را یک تا دو سال عنوان کرد و افزود: طرح های مشترک با حمایت 50 درصد از صنعت ایران و 50 درصد از صنعت خارجی انجام می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری این طرح های تحقیقاتی مشترک مبنای دیپلماسی گسترده علمی و پژوهشی با کشورهای خارجی است، خاطر نشان کرد: انجام کارهای مشترک نخبگان دو کشور را باهم نزدیک می کند و این تعاملات، اثرگذاری علمی را بیشتر می کند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از انجام پروژه های مشترک ایران و فدرال آلمان خبر داد و افزود: محققان دانشگاه های ایران و آلمان می توانند با مراجعه با سامانه وزارت علوم در این پروژه ها شرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: بعد از ثبت نام، 15 پروژه انتخاب و مورد حمایت ایران و دولت آلمان قرار خواهد گرفت.
وی اظهار امیدواری کرد تا این پروژه های مشترک بستری را فراهم کند تا نوآوری کارآفرینی و ارتقاء تکنولوژی شکل گیرد.
دکتر سالارآملی جذب دانشجوی خارجی و راه اندازی دوره های مشترک را از رویکردهای وزارت علوم در بخش بین الملل ذکر کرد و افزود: یکی از محورهایی که در تعاملات بین المللی اثرگذار خواهد بود اکوسیستم های تعاملات بین المللی خواهد بود که با این روند می توان فعالیت های آموزشی و پژوهشی را ارتقا ء بخشید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر