کد خبر: 939038
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
یلدا جشن باستانی ایرانیان؛
اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهار محال و بختیاری مراسم شب چله را در مراکز کانون برگزار کردند.
حمیرا رحیمی

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان: مراکز فرهنگی هنری استان طی روزهای پایانی آذر ماه 97 با برگزاری همایش‌ها، جشن‌ها و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آغاز زمستان را جشن گرفتند.

در این میان اشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخچه ی شب یلدا، آیین های کهن در برگزاری جشن یلدا، تغییرات جوی و آب و هوایی، قصه ها و اشعار دراین باره، ادبیات و متون کهن، امثال و حکم، خوراکیهای مربوط به این شب و فلسفه‌ی استفاده از این خوراکی‌ها، چله‌ی بزرگ و چله ی کوچک، آشنایی با میراث ماندگار ایرانیان و اداب و رسوم محلی از جمله اهداف برگزاری این جشن‌ها به شمار می آید.

مراکز فرهنگی هنری کانون استان در آیین بزرگداشت یلدا با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری این فرهنگ ملی را پاس داشتند.

بر این اساس: اجرای فعالیت‌های قصه گویی، کاردستی با موضوع (یلدای مهربانی)، سرود خوانی و اجرای دکور در راستای پرورش سلیقه های بصری و ترویج زیبایی های تصویری یلدا، برگزاری نمایشگاه عروسک‌های بومی محلی استان، معرفی آداب و رسوم، طراحی قصه های کهن در خصوص یلدا، طراحی تلاقی پاییز و زمستان و تصورات و خیالهای تازه از یلدا با خلق تابلو های تصویری، برگزاری همایش شاهنامه خوانی و... از جمله فعالیت‌های مراکز کانون در این جشن باستانی بود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر