کد خبر: 939025
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۴
در حالی که قرار بود صدور کارت‌های هوشمند ملی با کارت‌های تولید داخل از اول آبان آغاز شود، اما این موضوع عملیاتی نشد، به طوری که بسیاری از متقاضیان کارت هوشمند ملی ماههاست که ثبت‌نام کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند کارت خود را دریافت کنند. در این بین سازمان ثبت اولتیماتوم داده که کارت‌های قبلی از اعتبار ساقط است! اول به داد مردم برسید بعد اولتیماتوم بدهید! وقتی سازمان ثبت توان پاسخگویی به درخواست‌های قبلی را ندارد، چرا مردم را با اولتیماتوم جدید به دردسر جدید می‌اندازید؟!
ابراهيم مشيريان
برخی از متقاضیان کارت هوشمند ملی بیش از شش ماه است که کارت خود را دریافت نکرده‌اند و در این زمینه مسئولان مربوطه در دفاتر ثبت‌نام پاسخی نمی‌دهند و مردم سرگردان و حیران در انتظار کارت‌های خود هستند. در همین زمینه روزگذشته سخنگوی ثبت احوال گفت: تمامی کسانی که قبل از اسفند سال ۹۶ درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند و کارت آن‌ها نیز صادر شده، اما برای دریافت کارت ملی هوشمندشان مراجعه نکرده‌اند، از هفته آینده سریال کارت‌های قدیمی‌شان باطل خواهد شد و در مراجعه به دستگاه‌های دولتی با مشکل روبه‌رو خواهند شد. سیف‌الله ابوترابی در نشست خبری که به مناسبت صدمین سالگرد سازمان ثبت احوال برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۴۷ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تکمیل ثبت‌نام انجام داده‌اند و برای ۴۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده که از این تعداد حدود ۴۴ میلیون کارت به استان‌ها ارسال و تحویل هموطنان داده شده است. ابوترابی ادامه داد: تعدادی کارت ملی هوشمند صادر شده، اما در ادارات ثبت احوال باقیمانده است. ثبت احوال نیز برای حل این مشکل اعلام کرده است کسانی که برای دریافت کارت ملی هوشمندشان قبل از سال ۹۶ اقدام کرده‌اند از هفته آینده تمامی کارت‌های نمونه قدیم آن‌ها از درجه اعتبار ساقط و سریال کارت‌هایشان از مراکزی که با آن‌ها در ارتباط هستند و استعلام انجام می‌دهند، فاقد اعتبار خواهد بود. سخنگوی سازمان ثبت احوال افزود: امروزه بیش از ۱۹۰ دستگاه به صورت بر خط با سازمان ثبت احوال در ارتباط هستند و بیش از ۲۰۰ هزار نقطه تماس بر خط با پایگاه اطلاعاتی جمعیت کشور به منظور احراز هویت وجود دارد. وی اضافه کرد: کسانی که در سال ۹۷ درخواست کارت ملی هوشمند کرده‌اند، اما هنوز کارت‌هایشان صادر نشده نیز نگرانی نداشته باشند. همچنین به هموطنان تأکید می‌کنم با توجه به اینکه تا پایان سال ۹۷ تمامی کارت‌هایی که اعتبارشان براساس مصوبه هیئت‌وزیران تمدید شده بود، عملاً باطل خواهد شد و سازمان هیچ برنامه‌ای برای تمدید آن ندارد.
ابوترابی با بیان اینکه جمعیتی حدود ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر داریم که هنوز برای ثبت‌نام کارت ملی مراجعه نکرده‌اند، گفت: این افراد نیز باید هر چه سریع‌تر برای ثبت نام کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار