کد خبر: 938959
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
گفت وگوی "جوان آنلاین" با عضو شورای فنی کشتی فرنگی
فینال پنجمین دوره رقابت‌های کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان ۲۰۱۸ در حالی در اردبیل با قهرمانی تیم بیمه رازی اربیل به پایان رسید که به گفته کارشناسان سطح مسابقات بالا بود و استقبال خوبی در این رقابتها بعمل آمد. در این دوره روسیه، سیناصنعت ایذه، ترکیه، گرجستان، شهدای مدافع حرم قم، اوکراین، صربستان و قرقیزستان به ترتیب در جایگاه‌های دوم تا نهم قرار گرفتند.

سرویس ورزشی جوان آنلاین – وحید صابری : رحیم علی آبادی عضو شورای فنی کشتی فرنگی در گفت وگو با "جوان انلاین" درباره این رقابت های کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان گفت: من خودم از نزدیک شاهد برگزاری مسابقات بودم.انصافا تیم هایی که دراین دوره حضور داشتند بسیار کشتی گیران قدرتمندی بودند. بخصوص تیم روسیه و ترکیه که کشتی گیران بسیار خوبی داشتند . روسیه در نهایت توانست عنوان نایب قهرمانی را کسب کند.

وی در ادامه افزود: در این رقابتها در وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقه کشتی مردانی و یاموکف بسیار دیدنی بود. واقعا مردانی در این دیدار خیلی خوب کشتی گرفت و در نهایت توانست ۸بر۳ به پیروزی برسد. البته در وزن سعید عبدولی که توانست با اقتدار حریفش را ۵ بر شکست دهد و برای من خیلی لذت بخش بود. در وزن ۸۷ کیلوگرم هم رامین طاهری کشتی های خوبی گرفت.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی درباره اینکه گفته می شود سطح مسابقات پایین بود اظهارداشت: من شخصا در تمام مسابقات حضور داشتم و از نزدیک تماشا کردم .کادر فنی تیم ملی حتی آقای بنا هم تمام رقابتها را از نزدیک مشاهد کرد و صحبتی که با ایشان داشتم اذعان داشتند که سطح مسابقات بالا بوده است البته طبیعی است که در برخی اوزان بخصوص جوان ها نتوانستند خوب کشتی بگیرند که طبیعی است اما در کل مسابقات به نظرم در سطح بالایی برگزار شد.

علی آبادی درباره میزبانی اردبیل در رقابتهای جهانی اظهار داشت: واقها باید تشکر کرد از مردم خوب اردبیل به خاطر حمایت همه جانبه شان از این دوره مسابقات کشتی. واقعا سنگ تمام گذاشتند . در سالنی که شاید فقط ۶ هزار کنجایش داشت بیش از هفت هزار تماشاگر در روز فینال حضور داشتند و این بسیار شکوهمند بود. بیش از چند صد نفر به خاطر ازدحام سالن نتوانستند وارد سالن شوند و پشت درها ایستاده بودند. تمامی صندلی‌های سالن بزرگ حسین رضازاده شهر اردبیل مملو از جمعیت بود و بسیاری از تماشاگران به خاطر نبود صندلی مجبور شدند از ابتدا تا انتهای رقابت‌ها را بصورت ایستاده تماشا کنند. حمایت بی‌نظیر و شدید طرفداران کشتی‌دوست اردبیلی نقش بسیار مهمی در پیروزی کشتی‌گیران ایران داشت.

وی درباره تغییر قوانین دوباره اتحادیه جهانی کشتی گفت: قبلا تغییرات درباره وزن کشی ، اتحادیه جهانی کشی انجام داده بود اما گویا دوباره برای روز مسابقه ۲ کیلوگرم ارفاق وزن در وزن کشی روز دوم را برداشته است.ساعت وزن کشی را هم یک ساعت به عقب انداخته است. شنیدم این تغییرات برای این وضع شده که کشتی گیران کمترین آسیب دیدگی را در جریان مسابقات داشته باشند. مسئولان اتحادیه جهانی می خواهند این رشته ورزشی سنگین کمترین آسیب دیدگی را داشته باشد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار