کد خبر: 938934
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
محسن هاشمی:
رئیس شورای شهر تهران گفت: وجود اصلاح طلبان در مدیریت اجرایی کشور نشان می‌دهد آن‌ها در قدرت شریک هستند و برای کسب مجدد اعتماد مردم باید پاسخگو باشند نه اینکه ژست اپوزیسیون بگیرند.
جوان آنلاین:‌ «محسن هاشمی» روز شنبه در پاسخ به پرسش خبرگزاری ایرنا مبنی بر اینکه با فرا رسیدن موعد انتخابات اصلاح طلبان، با نقد اقدامات دولت در پی بازسازی اعتماد عمومی هستند، سهم این جریان سیاسی در وضعیت فعلی چقدر است؟ گفت: به طور معمول دولت‌ها در دوره دوم خود با چنین مشکلاتی مواجه می‌شوند چرا که جریان‌های سیاسی برای تداوم حضور، معمولا نمی‌خواهند که مسئولیت وضعیت موجود را بپذیرند و خود را منتقد نشان می‌دهند در حالی که در ایجاد این وضعیت ممکن است سهیم باشند.
 
وی ادامه داد: نکته مهم برای اصلاح طلبان این است که شرایط خود را به عنوان یک جریان شریک در قدرت، درک کنند و بپذیرند، اصلاح طلبان در ۴ انتخابات اخیر یعنی از سال ۱۳۹۲ تاکنون پیروز شده اند و سهم قابل توجهی در قدرت دارند، در شرایط حضور در قدرت نمی‌شود مانند اپوزیسیون موضع گرفت و ایده الیستی برخورد کرد.
 
عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی ایران اظهار داشت: اصلاح طلبان به دلیل محدودیت‌های سیاسی نتوانستند از ژنرال‌های خود استفاده کنند با این حال باید به عملگرایی و واقع گرایی روی بیاورند و دستاورد‌هایی برای ارائه به مردمی که به آن‌ها اعتماد کردند، داشته باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: نتیجه برخورد ایده آل گرایانه و نپذیرفتن مسئولیت خود دو رویکرد می‌تواند باشد، یا اینکه بخواهند مانند اوایل دهه هشتاد شعار خروج از حاکمیت بدهند و یا اینکه مردم دیگر به این جریان اعتماد نمی‌کنند و به اصطلاح در ماشین اصلاح طلبان نمی‌نشینند.
هاشمی افزود: اینکه بسیاری از مدیران اجرایی کشور در حال حاضر گرایش اصلاح طلبی دارند، فراکسیون بزرگ امید در مجلس و مدیریت شهری بسیاری از کلانشهر‌ها در اختیار اصلاح طلبان است نشان می‌دهد که آن‌ها در قدرت شریک هستند و برای کسب مجدد اعتماد مردم باید پاسخگو باشند نه ژست اپوزیسیون بگیرند.

قانون منع به کارگیری بازنشستگان به اصلاحیه جامع نیاز دارد
هاشمی در پاسخ به پرسشی درمورد معایب و مزایای قانون منع به کار گیری بازنشستگان گفت: این قانون موجب تزریق نیروی جوانی به بدنه اجرایی کشور و جلوگیری از انسداد مدیریتی می‌شود، اما به نظر می‌رسد در تدوین این قانون، مقداری شتابزدگی صورت گرفت.
وی ادامه داد: اصل این قانون که مصوب سال ۱۳۹۵ است، یکبار اصلاح شد و چند بار نیز استفساریه درمورد آن انجام شده است و هنوز نیز نواقصی دارد که در اجرا مشکلاتی را بوجود می‌آورد.
رئیس شورای شهر اظهار داشت: همانگونه که رهبرمعظم انقلاب تاکید کردند این قانون نیاز به اصلاحیه جامع و پایدار دارد. قانونی کارآمد است که صرف نظر از مصداق بتواند بدون نیاز به استثنا اجرا شود و شاهد هستیم که برای مجموعه بزرگ شهرداری تهران، امکان تداوم فعالیت اقای افشانی ممکن نشد، اما برای یک سازمان کوچک‌تر استثنا در نظر گرفته می‌شود.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
0
0
جالبه.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار