کد خبر: 938746
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷
دیروز نماینده مردم تهران در مجلس از وعده وزیر آموزش و پرورش برای حذف امتحانات مدارس در روز شنبه آینده خبر داد.
نفيسه ابراهيم‌زاده‌انتظام
دیروز نماینده مردم تهران در مجلس از وعده وزیر آموزش و پرورش برای حذف امتحانات مدارس در روز شنبه آینده خبر داد. این وعده به سرعت از سوی وزیر جامه عمل پوشید و مدیرکل دفتر وزارتی طی نامه‌ای به استان‌ها تمامی امتحانات شنبه اول دی‌ماه به جز امتحانات نهایی را به بهانه شرکت دانش‌آموزان در مراسم شب یلدا لغو کرد. این اقدام به لحاظ برهم زدن برنامه آموزشی مدارس شبیه پخش مسابقه فوتبال در ساعت درسی است که چندی پیش اتفاق افتاد. یک نماینده مجلس به وزیر زنگ می‌زند و می‌گوید به خاطر شب یلدا امتحانات شنبه را تعطیل کنید، وزیر هم می‌پذیرد، به همین سادگی، به همین ویرانی!
بعد از تعطیلی برنامه درسی مدارس در روز شنبه ۱۲ آبان‌ماه به بهانه پخش دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و کاشیمای ژاپن در فینال جام باشگاه‌های آسیا و فراهم کردن امکان تماشای این مسابقه در مدارس، دیروز هم طیبه سیاوشی به رسانه‌ها گفت: در مذاکره‌ای که با آقای بطحایی وزیر آموزش و پرورش داشتم، ایشان وعده داد که امتحانات مدارس در روز شنبه (اول دی) به جز امتحانات نهایی لغو شود. وی افزود: با توجه به اینکه جمعه شب، شب یلداست و یک جشن ملی به شمار می‌رود، نیاز است که دانش‌آموزان در جمع خانواده خود این جشن را گرامی بدارند. به همین دلیل ما این درخواست را از آقای وزیر مطرح کردیم و ایشان هم برای حذف امتحانات به جز امتحانات نهایی قول مساعد داد.
گفتنی است، به دنبال این وعده بطحایی، شاپور محمدزاده، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی طی نامه‌ای به مدیرکل استان‌ها تمامی امتحانات مدارس در اولین روز زمستان به جز امتحانات نهایی را لغو کرد. چنین سنت‌شکنی و یورش به برنامه درسی اولین بار از سوی شخص وزیر آموزش و پرورش در آبان ماه گذشته صورت گرفت. وی که دفعه قبل بنا به گفته خود با اصرار دانش‌آموزان و فشار آن‌ها در فضای مجازی تن به تعطیلی برنامه درسی به بهانه افزایش نشاط داده بود، این بار نیز با رایزنی یک نماینده مجلس دست به جریان آموزشی مدارس زد. در آن روز با وجود اینکه بسیاری برای این ابتکار وزیر هورا کشیدند، بسیاری از کارشناسان نسبت به روال شدن تغییر برنامه درسی به بهانه‌های مختلف و با فشار‌های مجازی دانش‌آموزان و یا سایر مخاطبان آموزش و پرورش و یا فشار حقیقی سایر گروه‌ها و اقشار ابراز نگرانی کردند. امروز می‌بینیم که پیش‌بینی این عده درست در آمده و این بار شرکت در مراسم شب یلدا بهانه تعرض به برنامه درسی قرار گرفته است و امتحانات دانش‌آموزان در اولین روز زمستان با سفارش و رایزنی یک نماینده مجلس بدون در نظر گرفتن الزامات و ملاحظات و مناسبات آموزشی و تربیتی و تبعات این تغییر تحمیلی لغو شده است. البته ممکن است این اقدام در کوتاه مدت از سوی دانش‌آموزان و احتمالاً کادر آموزشی مدارس مورد استقبال قرار بگیرد، اما این خوشحالی موردی، نباید باعث ضربه به برنامه آموزشی و شکستن حرمت روند آموزش و تربیت شود. حالا که دومین مورد از دست درازی به برنامه درسی به خاطر اجابت خواسته دانش‌آموزان و خانواده‌های آشنای خانم سیاوشی صورت گرفته، باید دید بهانه سوم دست درازی به برنامه درسی و نظم آموزشی کشور چه خواهد بود. آن هم در شرایطی که با آلودگی هوا و در پیش بودن بارندگی‌ها در روز‌های آتی، پیش‌بینی می‌شود مانند هر سال تعطیلی‌های دیگری به برنامه مدارس تحمیل شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
France
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
از همان عوامفریبی های ...
عبدالله منتقد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۳۰
0
0
شب یلدا یک رسم من در آوردی و بیهوده است
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار