کد خبر: 938704
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
جمعي از طلاب و دانشجویان صبح امروز با حضور در محل سازمان خصوصی‌سازی، پيگير مشكلات بيكاری و حقوق معوق كارگران شدند.
 

جوان آنلاین: صبح امروز جمعي از سرگروه هاي مطالبه گر طلاب و دانشجويان دغدغه مند به نمايندگي از طلاب و دانشجویان با حضور در محل سازمان خصوصي سازي از مسئولان اين سازمان خواستند تا هر چه زودتر نسبت به واگذاري هاي كارخانجات دولتي كه متعاقب آن مشكلات عديده اي از جمله ورشكستگي، بيكاري كارگران و عقب افتادن حقوق هاي آنان پيش آمده است اقدام کنند. گروه ملي اهواز و مشكلات مربوط به اين شركت واگذار شده محور مطالبات دانشجويان و طلاب مطالبه گر است.

نماينده گروه طلاب حاضر در محل كه جانباز مدافع حرم نيز است، در اين خصوص به خبرنگار خبرگزاري دانشجو گفت: مطالبه جدي مسائل و مشكلات مربوط به كارخانه هاي واگذار شده به بخش خصوصي بويژه شركت ملي فولاد اهواز در دستور كار ما قرار دارد و اگر ظرف روزهاي آتي، سازمان خصوصي سازي در رفع مشكلات مربوطه همت لازم را به كار نگيرند، متعاقبا با تمام پيكره گروه هاي دانشجو و طلبه مطالبه گر تهران و ساير استان ها از مراجع بالاتر بخصوص نمايندگان ملت در مجلس شوراي اسلامي پيگيري و برخورد خواهيم كرد.


همچنين این طلاب و دانشجويان مطالبه گر بيانيه اي به شرح ذيل صادر كردند:

بسم الله الرحمن الرحیم

«کدام تحقیر از این بالاتر است؟! کدام نقض شخصیت و شرف و کرامت انسانى از این بالاتر است؟! صبح تا شب کار کند، آخرش به من یا به شما یا به آن مسئول دیگر نامه بنویسد که من دو ماه است به خانه‌ام گوشت نبرده‌ام!» رهبر معظم انقلاب ۷۹/۳/۲۹

 

در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی روزها درحالی ورق میخورد که چند ماه است حقوق کارگران خوزستانی پرداخت نشده است و هر روز شاهد تجمعات صنفی و کارگری از سوی اقشار مختلف منجمله کارگران برای مطالبه حقوق معوقه‌شان هستیم و در همین راستا شاهد برخوردهای قضائی و امنیتی با کارگرانی که تنها راه پیش روی خود را تحصن و اعتراض دیده‌اند.


کارگرانی که در گرمای طاقت فرسای گرم‌ترین شهر دنیا کار می‌کنند و حقوقشان را نمی‌پردازند و چون اعتراض می‌کنند بعضی تهدید به اخراج و بعضی بازداشت می‌شوند.

 

کارگران نیشکر هفت تپه و کارگران گروه ملی فولاد بیش از چندین ماه است که بدلیل سؤ مدیریت حقوقشان را نگرفته‌اند و شرمنده خانواده و کودکان خویش گشته اند.

 

اکنون که دوران شعارهای رنگین مناظرات انتخاباتی تمام شده است و علی الظاهر این سوژه ها نه برای سیاسیون جذابیت دارد و نه برای رسانه ها. آیا قرار است، سهم کارگر از کشور، نامگذاری چند میدان و یک روز در تقویم باشد؟! مگر نه انقلاب ما با یاری مستضعفین و طبقه محروم به پیروزی رسید و مگرنه همواره مامن و پناهگاه مستضعفین جهان بوده است؟ پس چه شده که امروز کارگران آن بی پناه مانده‌اند و نمی‌دانند شکایت خود را به کجا ببرند؟!

 

مگرنه پیامبر اسلام به ما گفتند جامعه‌ای که در آن مظلوم بدون لکنت زبان نتواند حق خویش را بگیرد، جامعه‌ای ملعون و نفرین شده است. پس چرا امروز کارگران معترض ما تهدید به اخراج می‌شوند و یا در بازداشتگاه ها به سر می‌برند؟

 

مگر نه پیامبر عظیم الشان اسلام بر کف دست کارگر بوسه زد تا احترام به کارگر را به ما بیاموزد، حالا مدیران و مسئولان چه شأن و جایگاهی برای خود قائل شده‌اند که اینچنین ارباب و رعیتی و از بالا به پایین به کارگر نگاه می‌کنند و خود را موظف به پاسخگویی نمی‌دانند؟

 

در تعالیم ما آمده که مزد کارگر را قبل خشک شدن عرقش، به او بپردازید. حالا عده‌ای این تعالیم را وارونه فهمیده‌اند و مزد کارگران را تا نشستن عرق شرم بر پیشانی‌شان به تأخیر می‌اندازند و افسوس کسانی که باید مقابل این کج روی ها بایستند، کنار نشسته‌اند و خوابشان گرفته!

 

آیا حتماً باید جنجال رسانه‌ای شود تا مسئولین کشور به مسئله ورود کنند و آیا حتماً باید موضوعی در جهت منافع یکی از احزاب سیاسی باشد تا رسانه های آنها به آن خبر بپردازند؟

 

رسانه ملی و ده‌ها تریبون رسمی و غیر رسمی دیگر که از بیت المال برای آنها هزینه می‌شود، وظیفه دارند که در خدمت و در اختیار این کارگران قرار بگیرند تا تریبون ها صرفاً در انحصار مدیران و سرمایه‌داران نباشد که واقعیات را آنگونه که به نفعشان است تبیین و تفسیر کنند و ذهن مردم را به سمت مسائل کم اولویت و سرگرمی های سیاسی منحرف کنند.

 

اگر برای مسئولین ما، رضایت افراد سرمایه‌دار و صاحب نفوذ بیش از رضایت طبقه ضعیف و متوسط جامعه اهمیت داشته باشد بدانند که به فرموده امام علی (ع)، به زودی نارضایتی مردم همچون سیلابی خشنودی خواص را از بین خواهد برد.

 

اگر مسئولان ما به عدالت آنگونه که در کلام امام مجسم است اعتقاد ندارند به فرموده رهبری معظم انقلاب اشغال آن پست برای آنها حرام شرعی است؛ اما اگر واقعاً دلسوز انقلاب اند، باید این سؤالات برایشان دغدغه باشد و برای آنها پاسخی مناسب فراهم کنند زیرا عدم حساسیت نسبت به ناعدالتی‌ها و تن دادن و تسلیم آنها شدن، خطری است که آینده انقلاب ما را تهدید می کند.


همچنین طلاب و دانشجویان مطالبه گر اعلام می کنند که برای حل این مشکل راه حل دارند و خواستار ملاقات با مسئولان دپلتی از جمله سازمان خصوصی سازی هستند..

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Turkey
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
0
0
احسنت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار