کد خبر: 938626
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۵
آموزش‌و پرورش:
پس از انتشار گزارش «جوان» با عنوان «پیش‌کش یک مدرسه دولتی به پدر خوانده مافیا» روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران جوابیه‌ای را ارسال داشته است.
پس از انتشار گزارش «جوان» با عنوان «پیش‌کش یک مدرسه دولتی به پدر خوانده مافیا» روابط عمومی آموزش‌و‌پرورش شهر تهران جوابیه‌ای را ارسال داشته است.
متن این جوابیه به این شرح است:
پروژه ساخت مدارس در سطح کشور به طور معمول مستلزم صرف هزینه‌های بسیار بالا می‌باشد و به سبب قلیل‌بودن منابع مالی همواره مساعدت و یاری افراد خیر مورد استقبال مسئولین امر واقع‌شده است و یکی از فلسفه‌های تشکیل نهاد‌های مردمی از جمله «خیرین مدرسه ساز» به منظور جلب مشارکت خیرین نیک‌اندیش برای ساخت و تکمیل بنای مدارس در همین راستاست.
در خصوص مدرسه ساخته‌شده به‌رغم تلاش خداپسندانه همکاران و دانش‌آموزان سازمان نوسازی مدارس و برخی افراد و نهادها، مبلغ جمع‌آوری شده یارای تخریب مدرسه‌ای فرسوده و احداث مدرسه‌ای نوساز را نداشت، از همین رو ادامه ساخت و تکمیل بنای مدرسه به سبب اتمام منابع مالی متوقف گردید. لیکن مشکلات ناشی از توقف پروژه از یک‌سو و نیاز آموزش و پرورش به فضای مدرسه از سویی دیگر موجب شد تا به منظور برون‌رفت از مشکل، موضوع از طریق مجمع خیرین مدرسه‌ساز پیگیری گردد که خیر معرفی شده از سوی مجمع، هزینه ساخت و تکمیل بنای مدرسه را تحت نظارت سازمان نوسازی مدارس کشور و مجمع خیرین مدرسه‌ساز عهده‌دار گردید.
گفتنی است بنیاد مذکور نسبت به ساخت مدارس متعدد از جمله در مناطقی از شهر تهران اقدام نموده‌اند و همانگونه که نگارنده نیز در گزارش بر آن اذعان نموده است، اختیار انتخاب و تعیین نام مدرسه به نام خیر منطبق با قوانین می‌باشد لکن در این خصوص در حال گفت‌وگو با خیر محترم هستیم.
متأسفانه برخلاف رفتار حرفه‌ای، نگارنده گزارش هم در صدر و تیتر ادعای باطلی را مطرح ساخته و هم در سطور انتهایی با خلط مبحث واگذاری مدرسه به یک مؤسسه کنکوری را ادعا نموده که گویی مدیریت و اداره مدرسه به فرد خیر واگذار شده است. این در حالی است که خیرین محترم صرفاً به احداث و تکمیل بنا و ارائه برخی تجهیزات همت می‌گمارند و انجام امور آموزشی و پرورشی مدرسه بر عهده آموزش و پرورش می‌باشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار