کد خبر: 938586
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
جلالی مطرح کرد:
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی‌ها تلاش دارند با توجه به اینکه در سال تحریم هستیم، دعواهای بودجه‌ای در ایران ایجاد کنند.

جوان آنلاین: کاظم جلالی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه، 27 آذر) پارلمان در جریان سؤال خود از حجت‌الاسلام محمود علوی، وزیر اطلاعات درباره اینکه "موضوع اعطای حق شهروندی به مقامات جمهوری اسلامی ایران و فرزندان آنها در پیوست برجام چیست؟"، گفت: همه رسانه‌های بیگانه امروز به‌دنبال سوژه در ایران نمی‌گردند، چرا که ما به‌اندازه کافی خوراک و سوژه برای آنها تولید می‌کنیم.

وی با تأکید بر اینکه هدف دشمن تخریب مسئولان جمهوری اسلامی است، اظهار داشت:  در دهه‌های 60 و یا 70، رسانه‌های بیگانه به‌دروغ برای ما سوژه‌سازی می‌کردند، اما امروز به‌قدری سوژه به دست رسانه‌های خارجی می‌دهیم که آنها را گیج کردیم.

نماینده مردم تهران در مجلس اضافه کرد: با توجه به تنشی که امروز در مجلس ایجاد شد، همه این موارد و حواشی به این موضوع مربوط است که؛ چه خوراکی به دشمنان می‌دهیم؟! البته توهین برخی در سال گذشته هم به‌معنای این است که همه همدیگر را متهم می‌کنیم.

جلالی ادامه داد: این‌همه حرف‌هایی که درباره نظام و مسئولان زده می‌شود، آیا همگی دارای سند و مدرک است؟ افراد در چه جایگاهی باید مورد تذکر قرار گیرند؟

وی با تأکید به اینکه "امسال، سالِ تحریم است و ما باید با اراده محکم جلوی دشمن بایستیم"، خطاب به وزیر اطلاعات، گفت: نهاد نظارتی که همه دستگاه‌ها را رصد می‌کند، همین وزارت اطلاعات است؛ بنابراین، این وزارتخانه باید از افراد بخواهد که مستندات‌شان را ارائه کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به سخنان ظریف وزیر امور خارجه درباره پولشویی گسترده اشاره و تصریح کرد: مواردی که درباره پولشویی در ایران مطرح شد، از جمله همین مواردی است که ذکر کردم، شایسته نبود آقای ظریف چنین جملاتی بگوید چرا که بحثی که مطرح می‌شود، بلافاصله گوش‌ها تیز می‌شود.

جلالی خطاب به ظریف، اظهار داشت: آقای ظریف، اسناد و مدارک شما کجاست؟ نباید چنین مباحثی را مطرح می‌کردید، ما مسئولان جمهوری اسلامی هستیم، بنابراین باید بدانیم کجا چه حرفی می‌زنیم.

وی افزود: ما باید حرف‌های مستند بزنیم، مسئولان دستگاه‌های مختلف،‌ دولتی‌ها و نمایندگان مجلس از تریبون حرف‌ها و مباحثی را مطرح می‌کنند که دقیقاً استراتژی دشمن است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: متأسفانه هر کدام از ما مسئولان، زمانی که می‌خواهیم قهرمان شویم، می‌گوییم که دیگری دزد است و یا در فلان جا خلاف می‌شود، بنابراین بنده از آنجایی که در مقابل چنین اظهارنظرهایی مسئول بودم این موارد را مطرح کردم.

نماینده مردم تهران خاطرنشان کرد: امروز رسانه‌های خارجی، گیج هستند که از این‌همه حرف‌های ما مسئولان، چگونه سوژه‌سازی کنند، زیرا می‌خواهیم خود را قهرمان جلوه دهیم.

جلالی، چگونگی نگاه مردم به مسئولان جمهوری اسلامی را دارای اهمیت دانست و گفت: سال گذشته وقتی برخی افراد، شعارهای ساختارشکنانه سر دادند، مخاطب آنها هر دو طیف اصلاح‌طلب و اصولگرا بود که این موضوع نشان می‌دهد که دشمن چه طراحی‌هایی برای کشور دارد.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پایان خاطرنشان کرد: به‌تازگی مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی را تهیه کرده که راهکارهای تعیین‌شده برای کنگره آمریکا را تبیین کرده است؛ آمریکایی‌ها تلاش دارند تا با توجه به اینکه در سال تحریم هستیم، دعواهای بودجه‌ای در ایران بسازند. سپس تا حدی که ممکن است، علیه مسئولان جمهوری اسلامی ایران شایعه‌پردازی کنند، باید در بیان اظهارنظرها دقت کافی داشته باشیم و مستند حرف بزنیم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار