کد خبر: 938541
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳
رییس دیوان محاسبات کل کشور با بیان این که باید بخشی از ردیف های درآمدی که طی پنج سال گذشته عملکرد نداشته است را در بودجه ۹۸ حذف کرد، گفت که هر گاه در کشور شوک های ارزی داشته ایم، بلافاصله اثر آن در بورس اقتصادی ظهور پیدا کرده است.
 

جوان آنلاین: عادل آذر در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی به ارائه توضیحاتی درباره اقتضائات و الزامات در بودجه سال ۹۸ پرداخت و گفت: هر گاه شوک های ارزی را در کشور داشته ایم بلافاصله اثر جدی آن در رشد اقتصادی ظهور پیدا کرده است. مثلا در سال ۹۰ بعد از شوک ارزی، رشد اقتصادی به منفی ۷.۴ درصد رسید. اکنون هم در شرایط جدید شوک بابت نرخ ارز این انتظار می‌رود که شاهد تحولاتی در رشد اقتصادی در پایان سال جاری و سال آینده باشیم.

رییس دیوان محاسبات کل کشور در ادامه با اشاره به این که طبق گزارش عملکرد هشت ماهه بودجه، عملکرد نسبت به پیش‌بینی‌ها ۵۸.۷ درصد بوده است، گفت: واگذاری دارایی های مالی ۷۷.۵ درصد بوده است و تحقق منابع نیز ۸۵ درصد بوده است که بخشی از آن مربوط به قرض از خزانه و بانک مرکزی است. در این مدت نیز نزدیک به ۸۰ درصد تحقق مالیاتی داشتیم که جای خوشحالی دارد. درآمد نفتی هم ۱۲۵ درصد و اوراق مالی - اسلامی ۸۶ درصد تحقق یافته است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار