کد خبر: 938536
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
فرماندار:
فرماندار شهرستان سمنان گفت: احداث یک هزار واحد در قالب مسکن امید در پنج محله دارای بافت فرسوده شهر سمنان برنامه ریزی شده است.

سید عباس دانایی روز دوشنبه در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهرستان سمنان افزود: مسکن امید در شهر سمنان با صرف 2 هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار به زودی در پنج محله هدف شهرستان به منظور احیاء بافت ناکارآمد میانی شهر آغاز می شود.
572 هکتار بافت فرسوده در شهرستان سمنان وجود دارد که حدود 357 هکتار آن بافت تاریخی است که در صورت بازآفرینی و بازسازی با جذب سرمایه گذاری، قابلیت جذب گردشگر دارد.
فرماندار سمنان با تاکید بر ضرورت توجه مدیران شهری به مقوله بازآفرینی، خاطرنشان کرد: هماهنگی و همدلی لازمه اجرای موفق طرح های بازآفرینی شهری است.
وی ابراز داشت: مردم شهرستان سمنان برای نوسازی و بازسازی بافت فرسوده به منظور کاهش تلفات جانی و مالی در زمان بلایای طبیعی با نهادهای اجرایی همکاری کنند.
وی خاطر نشان کرد: در سال 1394 طرح جامع بازآفرینی شهری سمنان از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی کشور مصوب شد و براساس برنامه ریزی های انجام شده برای نوسازی این بافت های ناکارآمد، برنامه هایی عملیاتی در حال اجرا است.
فرماندار سمنان گفت: بازآفرینی بافت‌های ناکارآمد و ناایمن یکی از طرح‌های ملی و اولویت دار دولت است که اهتمام ویژه‌ای برای عملیاتی شدن آن در سطح کلان وجود دارد.
در این نشست، درباره نحوه اعمال تخفیف هزینه ‌های صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری، گزارش اقدامات شهرداری درباره تسهیل گری و تبلیغات و گزارش طرح های پیشنهادی و در دست اقدام شهرداری در محله هدف بحث شد و ارائه برنامه کلیه دستگاه‌ ها در پنج محله هدف به عنوان اولویت اول، پیگیری ارائه بسته تشویقی مناسب برای سرمایه گذاران در احداث مجتمع ها، بررسی رفع موانع و سرعت بخشیدن به طرح از سوی دستگاه های اجرایی و برگزاری نشست با انبوه سازان مسکن به تصویب اعضا رسید.
در 17 شهر استان سمنان 2 هزار و 200 هکتار بافت فرسوده شناسایی شده است.
حدود 30 درصد از بافت تاریخی سمنان در مرکز این استان واقع شده و بر اساس آمار، شهر سمنان بزرگترین بافت تاریخی استان را داراست.
در سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال معادل چهار درصد از اعتبارات مرکز استان سمنان، صرف احیاء و بازسازی بافت فرسوده شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر