کد خبر: 938532
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان از بهره‌گیری از ظرفیت عشایر در صیانت و حفاظت از آثار تاریخی خارج از مناطق شهری و جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز در این استان خبر داد و گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان سمنان از ابتدای سال‌جاری تاکنون، فعالیت‌های قابل توجهی در زمینه جلب مشارکت‌های اجتماعی در زمینه صیانت و حفاظت از آثار تاریخی انجام داده است.

محمدرضا افضلی افزود: با توجه به حضور گسترده عشایر در سطح مراتع و کوهستان‌های استان سمنان، تعامل خوبی با اداره امور عشایری استان در خصوص جلب مشارکت عشایر در صیانت و حفاظت از آثار و جلوگیری از حفاری‌های غیر مجاز انجام شده است.

وی هدف از جلب مشارکت‌های مردمی را شناخت و آموزش مردم در زمینه صیانت از آثار تاریخی و معرفی یگان حفاظت میراث فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این زمینه، همکاری خوبی با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان سمنان در خصوص جلب مشارکت‌های اجتماعی با انجام تبلیغات محیطی و ... در راهپیمایی‌های ملی(13آبان،9دی،22بهمن و ...)و تبلیغ موارد مرتبط با حوزه میراث فرهنگی و آموزش همگانی در حال انجام است.

افضلی با بیان اینکه آموزش رکن اصلی و مهم مشارکت مردمی است، افزود: حضور پرسنل یگان حفاظت در بیش از 10مدرسه و آموزش لزوم صیانت و حفاظت از آثار تاریخی به بیش از سه هزار دانش آموز و نگارش تفاهم‌نامه بین اداره میراث فرهنگی و آموزش و پرورش استان از جمله اقدامات یگان حفاظت در حوزه آموزش بوده است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با توجه به بازدید و حضور نخبگان کشور و استان در موزه گرمابه پهنه سمنان، علاوه بر آموزش حفاظت و صیانت از آثار و معرفی سامانه خبری یگان حفاظت، مقرر شد از ظرفیت ملی نخبگان استان در راستای جلب مشارکتهای اجتماعی و ارائه راهکار و پیشنهاد در این رابطه استفاده شود.

وی ادامه داد: علاقمندان به حفاظت و صیانت از آثار تاریخی استان سمنان می‌توانند هرگونه تخلف، تعرض، تخریب یا حفاری غیرمجاز علیه آثار تاریخی را به شماره 31705 سامانه خبری یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان اعلام کنند.

وی با بیان اینکه استان سمنان دارای بیش از یک هزار اثر تاریخی شناسایی شده است افزود: تمامی این آثار نیاز به مراقبت و حفاظت با مشارکت عموم شهروندان دارند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر