کد خبر: 938530
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان خبر داد
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان از تخصیص اعتبار ۱۵ میلیارد ریالی به طرح‌های آبخیزداری آرادان خبر داد.

امیرحسین شاه‌حسینی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی و به منظور بهبود وضعیت آبی این شهرستان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: این اعتبار به‌منظور اجرای طرح‌های آبخیزداری با هدف جلوگیری از هدر رفت آب ،فرونشت آب و هئدایت آن به سفره‌های آب زیرزمینی و جلوگیری از سیل، بهبود پوشش گیاهی منطقه و تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی و مقابله با بیابان‌زایی به این شهرستان اختصاص یافته است

شاه‌حسینی افزود: بیابان‌زایی در کاهش تنوع زیستی و از بین رفتن منابع پایدار غذا و افزایش اثرات سوء زیست‌محیطی به شدت اثرگذار است.

وی از ایجاد جنگل دست‌کاشت به مساحت 50 هکتار از محل این اعتبار در سال‌جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: در همین راستا امسال در گستره‌ای به وسعت 50 هکتار از عرصه‌های ملی شمال روستای تاریخی ده‌نمک در از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی نهال تاغ کاشته شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آرادان نهال‌کاری در عرصه‌های کم پوشش را از اهداف و برنامه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان برشمرد و اظهار کرد: ایجاد این جنگل‌های دست‌کاشت می‌تواند علاوه بر جلوگیری از پیشرفت بیابان به بهبود خاک منطقه نیز کمک کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار