کد خبر: 938512
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۶
لاریجانی در همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری:
روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزبان محققان و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های این نهاد قانونگذاری بود تا نحوه استفاده بهینه از توان پ‍ژوهشی کشور مورد نقد و بررسی قرار بگیرد.
روز گذشته مجلس شورای اسلامی میزبان محققان و پژوهشگران مرکز پژوهش‌های این نهاد قانونگذاری بود تا نحوه استفاده بهینه از توان پ‍ژوهشی کشور مورد نقد و بررسی قرار بگیرد. در این همایش رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به بیان برخی دغدغه‌های مقام معظم رهبری در خصوص بودجه سال ۹۷ پرداخت.
به گزارش «جوان» علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در هفتمین همایش نقش پژوهش در فرآیند قانونگذاری که روز گذشته در مجلس برگزار شد، گفت: ما باید دو مسیر در سال جاری طی کنیم که یکی از آن‌ها این است که بودجه سال ۹۸ با اصلاحاتی ارائه شود و همچنین به موازات آن ما اصلاح ساختار بودجه را براساس تدابیر رهبری و طبق قانون برنامه ششم توسعه و سیاست‌های کلی مدون کنیم و بعد برای بودجه سال ۹۸ می‌توانیم اصلاحیه داشته باشیم و سال ۹۹ را بر پایه همین تدوین کنیم. وی افزود: این دغدغه رهبری معظم انقلاب در خصوص بودجه سال ۹۸ کل کشور دغدغه بسیار سنجیده و مهمی است و همه باید از آن حمایت کنیم، چراکه این یک کار مبنایی برای کشور است. لاریجانی گفت: رهبری فرمودند: بودجه کشور در شرایط تحریم‌ها باید با ملاحظاتی تدوین شود، بنابراین باید این ضروریات مورد توجه قرار گیرد. وی افزود: فرمایشات رهبری بدان معناست که باید به بحث حقوق و مزایای کارکنان، بحث اشتغال و مسائلی که برای کشور ضروری به نظر می‌رسد توجه بیشتری شود.
قطع وابستگی به نفت از جمله مواردی است که در سیاست‌های کلی نظام مورد تأکید قرار گرفته است که اگر از ابتدای این سیاست پیگیری می‌کردیم، مشکلات زیادی در حال حاضر نداشتیم.
رئیس قوه مقننه تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر حفظ منابع صندوق توسعه ملی هم تأکیداتی داشتند، بنابراین منابع صندوق توسعه ملی باید محلی جهت استفاده برای پرش اقتصادی و نباید از منابع این صندوق برای بودجه جاری کشور استفاده شود.
رئیس قوه مقننه در بخش دیگری از سخنانش در خصوص چابک‌سازی دولت گفت: یکی از سیاست‌های کلی کوچک کردن دولت و چابک‌سازی آن است، خیلی سال است که این یک سیاست کلی است، اما دولت نه چابک و نه کوچک شد، چرا اینگونه است؟
وی بر همین اساس اضافه کرد: این کوچک‌سازی در حد اینکه افرادی بازنشسته می‌شوند وجود دارد. در قانون بازنشستگی هم عده‌ای جدا شدند، اما این تاثیر کمی می‌گذارد. تا زمانی که وضع دولت اینقدر فربه است و پیکره پهنی دارد، زمینه برای ترقی و سرمایه‌گذاری در کشور باقی نمی‌گذارد. رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مشکل دولت این است که نمی‌داند با چه مکانیسمی کارمندانش را کم کند، لذا باید برای آن‌ها یک جا و زمینه اقتصادی فراهم کند تا این افراد را به آنجا انتقال دهند تا دولت کوچک شود.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
بهترین راه کوچک کردن دولت کلیه دستگاهها و نهاد های نظارتی کلا تعطیل و اخراج
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار