کد خبر: 938497
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰
استاندار ایلام:
استاندار ایلام گفت: امروز به برکت امام حسین (ع) ایلام دروازه کربلا و عتبات عالیات شناخته می‌شود و شایسته است در این زمینه یک جشنواره اختصاصی برگزار شود.
قاسم سلیمانی دشتکی  با حضور در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سفرنامه و خاطره نویسی رضوی از عوامل و دست اندرکاران این کار خوب و فرهنگی تقدیر و تشکر کرد و گفت: اگر این جشنواره را به فضای مجازی و وبلاگ نویسی می‌کشاندیم می‌توانستیم شاهد آثار و برکات بیشتر باشیم.


وی افزود: اینکه در این جشنواره بحث اربعین مطرح شده است کار بسیار بجا و شایسته ای است و پیشنهاد می کنم که یک جشنواره اختصاصی با موضوع اربعین نیز در استان برگزار شود.

استاندار ایلام با عنوان این مطلب که حب اهل بیت در وجود تک تک ایلامی‌ها است، اضافه کرد: امروز به برکت امام حسین (ع) ایلام دروازه کربلا و عتبات عالیات شناخته می شود و شایسته است به این موضوع و مقوله اربعین بیشتر پرداخته شود.

این مقام مسوول در ادامه از جاذبه ایلام برای زائران گفت و تصریح کرد: این جاذبه چنان قوی بود که امسال علی رغم کاهش تردد زوار در کل مرزهای کشور باعث افزایش تردد زوار از مرز مهران شد.

وی ادامه داد: در مجموع امسال بیش از 400 هزار نفر نسبت به سال گذشته افزایش تردد زوار از مرز مهران داشتیم و در سال حدود 5 میلیون نفر زائر به قصد زیارت عتبات عالیات وارد استان ایلام می شوند.

سلیمانی دشتکی در ادامه به تاکید مقام معظم رهبری در خصوص ایجاد زائر سرا برای مردم کشور در کنار مرقد حرم رضوی اشاره کرد و گفت: در ایلام نیز این حرکت ارزنده آغاز شده است و این زائر سرا در حال ساخت است.

وی با عنوان این مطلب که امروز بسیاری از مردم کشورهای دیگر ایران را با نام امام رضا (ع) می شناسند، تاکید کرد: برگزاری جشنواره خاطره نویسی رضوی کار بسیار ارزشمندی است و این چنین برنامه ها می تواند به تقویت مبانی دینی کمک کند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر