کد خبر: 938474
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
علی تاجرنیا از فعالان سیاسی جریان اصلاحات در واکنش به اظهارات اخیر رئیس دفتر روحانی گفت: این درست نیست که زمانی که به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز داریم به آنها توجه کنیم اما پس از آنکه نتیجه مطلوب حاصل شد آنها را از یاد ببریم.

جوان آ‌نلاین: ابتدای سال 97 بود که نوسانات شدید نرخ ارز موجب چند برابر شدن قیمت بسیاری از کالاها و متعاقب آن نارضایتی مردم از بی‌تدبیری دولت در کنترل التهابات بازار شد. اصلاح‌طلبان که از حامیان اصلی حجت الاسلام روحانی بوده و نقش زیادی در پیروزی وی در انتخابات ریاست جمهوری داشتند، التهابات اقتصادی را بهانه خوبی دیدند تا با انتقاد از عملکرد دولت به‌ویژه در بخش اقتصادی حساب خود را از روحانی و دولتش جدا کنند.

در همین زمینه سعید حجاریان که از تئوریسین‌های جریان اصلاحات به‌حساب می‌آید اخیراً در گفت‌وگو با تسنیم، با بیان اینکه روحانی نتوانسته به بسیاری از وعده‌های انتخاباتی‌اش  خواسته یا ناخواسته  عمل کند گفته بود: "اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه با روحانی عقدی به‌معنای ائتلاف نبسته بودند و حالا که‌ آقای روحانی از خودش عبور کرده، طبیعی است که برخی اصلاح‌طلبان با او زاویه پیدا کنند".

به‌گفته حجاریان اصلاح‌طلبان هیچ‌گاه عقدی به‌معنای ائتلاف با روحانی نبسته‌اند

سخنان حجاریان  که به مذاق دولتمردان خوش نیامده بود، با واکنش رئیس دفتر رئیس جمهور همراه شد. محمود واعظیدر گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی تسنیم، با بیان اینکه آقای رئیس جمهور همان آقای روحانی  30 سال پیش با همان نظرات قبلی است، در سال 92 هم همان رئیس‌جمهور بوده و 96 هم همان بودند، در واکنش به اظهارات حجاریان گفته بود: "این‌که در سال 96 در کنار اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری تلاش کردیم، با هم کار کردیم و ایستادیم تا این دولت انتخاب شود درست است و این‌گونه هم بود، بنابراین این‌که بگوییم رئیس‌جمهور عدول و عبور کرده، حرف درستی نیست. خط آقای رئیس‌جمهور از اول هم همین بوده است".

واعظی در ادامه می‌افزاید: "آقای رئیس‌جمهور از چیزی عدول و عبور نکرده است بلکه دیگران هستند (نمی‌‌خواهم جواب حجاریان را بدهم) که چنین ذهنیتی دارند. همین الآن هم شخص رئیس‌جمهور و هم دفتر رئیس‌جمهور روابط بسیار خوبی با  اصلاح‌طلبان داریم و این روابط خوب ادامه دارد، البته ممکن است در این بین عده‌ای نظرات دیگری داشته باشند و خیلی تند باشند و ممکن است روابط خوبی با آنها نداشته باشیم".

به‌گفته واعظی دولت با اصلاح‌طلبان تندرو رابطه خوبی ندارد

اصلاح‌طلبان که دل خوشی از محمود واعظی ندارند و معتقدند  وی با نقش‌آفرینی در  بسیاری از تصمیمات دولت، نقش جهانگیری به‌عنوان معاون اول را کمرنگ کرده‌ است، به اظهارات اخیر رئیس دفتر روحانی واکنش نشان دادند.

علی تاجرنیا یکی از این فعالان اصلاح‌طلب است که به اظهارات واعظی واکنش نشان داده است. تاجرنیا با بیان اینکه "به‌نظر می‌رسد اظهارات اخیر آقای واعظی ناشی از دلخوری ایشان از بخشی از جریان اصلاح‌طلب باشد که انتقادات جدی‌تر و صریح‌تری نسبت به دولت مطرح می‌کنند،  گفته است: "مجموعه‌ای از همکاران مؤثر دولت پس از دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دچار نوعی محافظه‌کاری شده‌اند و به همین دلیل یا‌دآوری برخی مطالبات را که انتظار استجابت آن از دولت وجود داشته و دارد برنمی‌تابند و تلاش می‌کنند تا این خواسته به‌حق را به تندروی تفسیر کنند".

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با ابراز اینکه اصلاحات و تعقل در کشور مدیون چهره‌هایی چون حجاریان است، می‌گوید: "اگر روی صحبت آقای واعظی با آقای حجاریان بوده از ایشان درخواست ‌می‌کنم تا در اظهارات خود تجدید نظر کرده و دقیق‌تر صحبت کند".

تاجرنیا در ادامه می‌افزاید: "این درست نیست که زمانی که به حمایت اصلاح‌طلبان نیاز داریم به آنها توجه کنیم اما پس از آنکه نتیجه مطلوب حاصل شد آنها را از یاد ببریم و با ادبیات دیگری با آنها صحبت کنیم".

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار