کد خبر: 938462
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
سرويس حوادث جوان آنلاين: فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی با انتقاد از برخی اظهارنظر‌های غیرکارشناسانه در خصوص تردد‌های غیرمجاز گفت: افرادی که در نیمه‌های شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز داشته و حتی با مرزبانان درگیر شده و تیراندازی می‌کنند، کولبر نیستند اگرچه اقلام ضد‌فرهنگی، مشروب، مواد مخدر و سلاح را در «کوله‌های» خود حمل می‌کنند.
سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی به ۸‌هزار و ۷۵۵‌کیلومتر مرز جمهوری اسلامی ایران و همسایگی با ۱۵‌کشور اشاره و اظهار داشت: مرز‌های آبی و خاکی کشور ما فرصت است؛ اما اگر خوب مدیریت نشوند می‌توانند تهدید محسوب شوند. وی با اعلام این مطلب که هم اکنون آمادگی خوبی در مناطق مرزی وجود دارد، تصریح کرد: دروازه‌ها و بازارچه‌های مرزی فرصت‌های خوبی در مرز‌ها به وجود آورده‌است، اما با توجه به اینکه هر کشور قانون خاص خود را دارد که در خط مرزی مشخص شده، تفکیک آن برای مرزنشینان مشکل ایجاد کرده است. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ادامه داد: خط مرزی برای نظامیان و افراد سیاسی مشخص است، اما برای مرزنشینان مشکل است. وی به همسایه شرقی ایران یعنی افغانستان اشاره کرد و بیان داشت: در سال‌۲۰۰۰ بر طبق آمار سازمان‌ملل ۲۰۰‌تن مواد مخدر در افغانستان کشت می‌شد، اما وقتی پای استکبار به افغانستان باز شد طبق آمار در سال ۲۰۱۸‌بیش از ۹‌هزار تن مواد‌مخدر تولید شد یعنی افزایش ۵۰ برابری.
وی با اشاره به اینکه ایران خط مقدم مبارزه با مواد مخدر و برخورد با افراد شرور است، گفت: پرورش گروه‌های تروریستی و اشرار از دیگر موارد منفی در برخی از کشور‌های همسایه است؛ در مرز‌های مشترک با عراق نیز چند سالی بود که تهدید گروه‌های تروریستی را داشتیم اگر چه کمی آرام شد، اما مشکلاتی در شمال غرب کشور همچنان وجود دارد. فرمانده مرزبانی کشور به معضل قاچاق کالا اشاره و اعلام کرد: برخورد با تردد‌های غیرمجاز افراد و قاچاق کالا از جمله مواردی است که بخشی از توان مرزبانی را به خود معطوف کرده است. سردار رضایی اضافه کرد: مشکل دیگر ما برداشت‌های متفاوت از نوع وظیفه و مقابله مرزبانی است و اظهارنظر‌های متفاوتی است که بدون کارشناسی بیان می‌شود. فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی کولبر را فردی دانست که در زمان و مکان و روز مشخص به جابه‌جایی کالایی مشخص مبادرت می‌ورزد و عملکردش با نظارت مرزبانی است، اما وقتی فردی در نیمه‌شب در دره‌ها و ارتفاعات تردد غیرمجاز دارد و گاهاً با مرزبانی درگیر شده و اقدام به تیراندازی می‌کند مسلم است که کولبر نیست؛ اگرچه با کوله خود اجناس غیرمجاز، ضد فرهنگی، مشروب، اسلحه و مهمات را حمل می‌کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار