کد خبر: 938266
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: کتاب و کتابخوانی رکن و عنصر حیات‌بخش جامعه است .
محمد محمدپور در جلسه هم‌اندیشی درخصوص ارائه راهکارهای خلاقانه، راهبردی و مفید برای پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: اجرای طرح‌هایی همچون پایتخت کتاب ایران و کشور، جام باشگاه های کتابخوانی، طرح مروجان کتاب و هفته کتاب، بهانه‌ای برای عزم عمومی و ملی-اجتماعی در حوزه کتابخوانی است. 
  
وی با بیان این‌که اصلی‌ترین رکن زندگی فرهنگی،‌ کتاب و کتابخوانی است، گفت: ‌زندگی فرهنگی به زندگی روزمره جهت می‌دهد و تعامل‌های سازنده را رقم زده و توسعه را رشد و شتاب می‌بخشد . 
  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ایجاد رشد و تعالی و رسیدن به حیات طیبه‌ی یک جامعه ارزشی و دینی را از دستاوردهای اجرایی شدن این طرح ها برشمرد که می‌تواند توسعه در تمامی وجوه آن را سرعت بخشد . 
  
وی تشریح کرد: ملت‌هایی که میزان مطالعه و کتابخوانی در میان آنان رشد و گسترش یافته است و تالیف و نشر در میان آن‌ها رونق دارد، در اشکال و ابعاد مختلف توسعه یافته‌تر هستند . 
  
محمدپور تاکید کرد: محور جهان بر دانایی می‌چرخد و همین معناست که توانایی را رقم می زند و به عبارتی جهان آینده متعلق به دانایان و فرزانگان است . 
  
وی ادامه داد: تا زمانی که باور نکنیم مقوله کتابخوانی عنصر حیات بخش جامعه ماست هیچ تلاشی انجام نشده و آرمان‌هایی که نظام ما بر پایه آن بنا شده است به اهداف خود نزدیک نم‌شود . 
  
وی تشریح کرد: در چهلمین سل انقلاب اسلامی که خود ماهیتی فرهنگی داشت، رسیدن به آمارهای چند دقیقه‌ای در حوزه کتابخوانی مایه خسران است و طبیعتا تحت تاثیر این مقوله برنامه ریزی های سیستمی نیز بی‌اساس و بی‌حاصل خواهد بود . 
  
محمدپور به اهدای کتاب به مبلغ بیش از سیصد میلیون تومان در سال گذشته با کتابخانه‌های مساجد و مدارس در سطح استان اشاره کرد و گفت: ما به شیوه‌های مختلف سعی در گسترش و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی داریم که یکی از این نمونه‌ها برگزاری نمایشگاه کتاب تبریز بود که با استقبال قابل توجه علاقمندان به کتاب مواجه شد و امسال افزایش دومیلیاردی در مبلغ فروش نسبت به سال پیش داشتیم . 
  
وی تاکید کرد: اگر مردم در معرض پدیده‌های فرهنگی و حوزه‌ی نشر باشند بدون شک در مسیر این جریان قرار گرفته و از آن استقبال می‌کنند . 
  
محمدپور گفت: تولید کتاب و مواجهه‌ی مردم با این تولید یک چرخه‌ی به هم پیوسته و در امتداد هم هست به طوری‌که اگر کتابخوان در جامعه زیاد شود، انتشارات رونق یافته و به تبع آن مولفان نیز به سمت تولید آثار فاخرتر حرکت می‌کنند . 
  
وی اظهار امیدواری کرد تا با طرحی سیستم پایش هوشمند به دستاوردهای قابل توجه و ملموسی در این حوزه برسیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر