کد خبر: 938260
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۳
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی
رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفت: بیشتر مشکلات ترافیکی و حمل و نقل درون شهری تبریز ناشی از تراکم فروشی توسط شهرداری است.

حجت الاسلام حکمتعلی مظفری  در همایش آموزشی اعضای کمیسیون‌ ماده 100 شهرداری ‌های آذربایجان شرقی، اظهار داشت: برای برون رفت از این مشکل شهری و اجتماعی که آثار منفی روحی و روانی بر شهروندان دارد، باید کمیسیون‌ ماده 100به سمت نظام مهندسی حرکت کند که مد نظر قانون گذار است.
وی نبود منابع مالی پایدار و عائله زیاد شهرداری ها را دلیل اصلی تراکم فروشی دانست که کمیسیون های ماده 100را به مرجعی برای وصول عواید شهرداری ها تبدیل کرده است.
حجت الاسلام مظفری ادامه داد: دولت و دستگاه قضایی باید بستری فراهم کنند تا کمیسیون‌های ماده 100 به سمت رعاست مقررات نظام مهندسی حرکت کنند و بدین ترتیب به وضعیت شهرها سر و سامان داده شود.
وی تراکم فروشی و پارکینگ فروشی را از مواردی دانست که موجب بروز مشکلاتی از جمله ترافیک شهری و عدم کمک رسانی در حوادث طبیعی مثل زلزله در آینده خواهد شد.
حجت الاسلام مظفری بر ضرورت ابلاغ درست و قانونی در کمیسیون‌ های ماده 100 و نیز سامان دهی ابلاغ ها و استفاده از ابلاغ الکترونیکی، معاینه محل توسط اعضای کمیسیون، ضمانت اجرای احکام کمیسیون و رعایت اصول شهرسازی تاکید کرد.
کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز با مشکل در ترافیک درون شهری مواجه است؛ گفته می شود خیابان های چند دهه قبل تبریز کشش این همه خودرو را ندارند.
بنا بر اعلام اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، ۷۴ درصد آلودگی هوای تبریز مربوط به حمل و نقل، ۲۱ معدن و ۵ درصد مربوط به فعالیت های تجاری و خانگی است.
بر اساس این آمار روزانه بیش از 900 هزار دستگاه خودرو در کلان شهر تبریز تردد می کنند که 22 درصد از آنها فرسوده هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر