کد خبر: 938247
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
فرماندار:
فرماندار سمنان گفت: داده های وقایع حیاتی بیانگر کاهش 21 درصدی طلاق در هشت ماه 97 در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است.

سید عباس دانایی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان افزود: براساس آمار در هشت ماهه امسال، به ازای ثبت هر پنج ازدواج، یک طلاق رخ داده است.
وی خاطر نشان کرد: میانگین سن طلاق در شهرستان سمنان در مردان 36 سال و در زنان 32 سال و میانگین سن ازدواج در مردان 29 سال و در زنان 25 سال است.
فرماندار سمنان با بیان این که میانگین سن فوت در این شهرستان در هشت ماهه سال 97، در مردان 66 سال و در زنان 72 سال است، تصریح کرد: توسعه‌، رفع کاستی ها وشناسایی آسیب ها و رفع آن در شهرستان سمنان نیازمند جمع آوری آمار است.
وی یادآور شد: 36 درصد علت فوت در این شهرستان در هشت ماه سال 97 به دلیل بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و تومور و بیماری دستگاه تنفسی ثبت شده است.
دانایی تاکید کرد: آمار جمع آوری شده رکن برنامه ریزی ها برای توسعه شهرستان سمنان محسوب می شود و باید برای برنامه ریزی درست آمارها دقیق و به روز باشد.
وی با اشاره به اهمیت و نقش ثبت به موقع و دقیق ازدواج، طلاق، تولد و فوت در هر جامعه، افزود: ضرورت ثبت وقایع حیاتی باید برای عموم مردم شهرستان سمنان به منظور همکاری مطلوب فرهنگسازی، تبیین و اطلاع رسانی صحیح شود.
فرماندار سمنان با تاکید بر استخراج آمار دقیق و منظم وقایع حیاتی این شهرستان، تصریح کرد: مسوولان مربوط نسبت به ثبت وقایع حیاتی شهرستان سمنان توجه و دقت ویژه داشته باشند.
بر اساس نتیجه سرشماری سال 95، شهرستان سمنان دارای 196 هزار و 521 نفر در 52 هزار و 11 خانوار است که 100 هزار و 943 نفر مرد و 95 هزار و 578 نفر زن و 185 هزار و 129 نفر جمعیت شهری و 11 هزار و 392 نفر جمعیت روستایی را شامل می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر