کد خبر: 938244
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
مدیر کل میراث فرهنگی استان خبر داد
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان از فروش بیش از 50 میلیارد ریالی صنایع دستی استان در دو ماه اخیر خبر داد .

محمد جهانشاهی از بسترسازی برای فروش تولیدات هنرمندان صنایع دستی در این استان خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر با تسهیلات ایجاد شده برای عرضه تولیدات صنایع دستی، هنرمندان فعال در این بخش هیچ مشکلی برای عرضه آثار خود ندارند .

وی از فعالیت رسمی بیش از چهار هزار و 500 هنرمند صنایع دستی در این استان خبر داد و افزود: این هنرمندان هم استانی در 52 رشته مشغول فعالیت هستند .

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به برنامه های اجرا شده در حوزه صنایع دستی این استان و فروش رقمی بالغ بر پنجاه میلیارد ریال صنایع دستی استان در دو ماه اخیر گفت: خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته دغدغه فروش آثار هنرمندان صنایع دستی در استان سمنان از بین رفته است .

جهانشاهی با اشاره به گردهمایی معاونین صنایع دستی کشور در سمنان خاطرنشان کرد: هدف مسوولان استان از میزبانی این رویداد، تلاش در جهت فراهم کردن زمینه های لازم برای تحقق شعار "سمنان 2020 مقصدی تازه برای سفر: بوده است .

جهانشاهی وجود صنایع دستی و تولیدات صنایع دستی بر اساس نیاز بازار را در جذب گردشگران موثر دانست و افزود: معاونان صنایع دستی کشور می توانند نقش موثری در تولید و حمایت از صنایع دستی و هنرمندان داشته باشند .

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور نیز، هدف از برگزاری نشست هم اندیشی معاونان صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سمنان را بررسی عملکرد استانها، بررسی برنامه های پیش رو و مشکلات و موانع در راه توسعه صنایع دستی و هدف گذاری برای سال آینده عنوان کرد .

پویا محمودیان برگزاری این نشست را در راستای ارتقای وضعیت صنایع دستی کشور موثر دانست و گفت: برگزاری این نشست ها در رشد جایگاه صنایع دستی در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی موثر است

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار