کد خبر: 938241
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۸
مرد جوانی که به خاطر اختلاف مالی با آتش‌زدن اجناس کارگاه برادرش مرتکب قتل وی شده بود، روز گذشته با اعلام رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
مرد جوانی که به خاطر اختلاف مالی با آتش‌زدن اجناس کارگاه برادرش مرتکب قتل وی شده بود، روز گذشته با اعلام رضایت اولیای‌دم از جنبه عمومی جرم محاکمه شد.
به گزارش خبرنگار ما، سال‌۹۵، مأموران پلیس از مرگ مشکوک مرد جوانی در یکی از بیمارستان‌های شهر باخبر و راهی محل شدند. جسد متعلق به مرد جوانی به نام سیاوش بود که در جریان درگیری با برادرش در یک حادثه آتش‌سوزی در کارگاهش فوت کرده بود. با انتقال جسد به پزشکی قانونی، مأموران در اولین گام از تحقیقات دریافتند، روز حادثه امین به خاطر اختلاف مالی به کارگاه بسته‌بندی برادرش در شهرک آزادی رفته و بعد از درگیری با مقتول با ریختن بنزین موجب آتش‌سوزی کارگاه و زخمی شدن دو برادرش شده‌است که بعد از انتقال دو برادر به بیمارستان سیاوش به خاطر شدت جراحات فوت می‌کند. به این ترتیب امین ۳۰‌ساله به اتهام قتل عمد بازداشت شد. وی در بازجویی‌ها جرمش را انکار کرد و گفت: «قصد آتش زدن اجناس کارگاه برادرم را داشتم که سیاوش به سمت شیرآب رفت و دچار سوختگی شدید شد. برادر دیگرم نیز در کارگاه بود. او هم برای میانجیگری از اتاق کارگاه بیرون آمد و سعی داشت سیاوش را نجات دهد که دستش سوخت. باور کنید من قاتل سیاوش نیستم.» با انکار‌های متهم، اما وی بنا به شواهد موجود روانه زندان شد که با اعلام گذشت از سوی اولیای‌دم پرونده وی برای رسیدگی از جنبه عمومی جرم به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی زالی فرستاده شد و صبح دیروز روی میز هیئت قضایی قرار گرفت. ابتدای جلسه، بعد از اعلام گذشت از سوی اولیای‌دم، پدر مقتول گفت: «به خاطر مرگ سیاوش همه اعضای خانواده شرایط سختی را دارند. امین متأهل است اگر او در زندان بماند بار دیگر خانواده دچار بحران خواهد شد. پسرانم همیشه همدیگر را حمایت می‌کردند. این اتفاق ناخواسته بود و مطمئنم امین برادرش را به عمد نکشته است. تقاضا دارم هر چه زودتر پسرم به آغوش خانواده‌اش برگردد.» در ادامه متهم در جایگاه قرار گرفت و گفت: «سیاوش بدهکار بود. چند روز قبل از حادثه طلبم را می‌خواستم که پیشنهاد داد به جای پول، پوکه کپسول بدهد. آن جنس‌ها به مرور فاسد می‌شد و نمی‌توانستم آن‌ها را بفروشم به همین دلیل قبول نکردم. این ماجرا ادامه داشت تا اینکه روز حادثه به خاطر مشکلات مالی عصبانی شدم و به کارگاه برادرم رفتم. تصمیم داشتم اجناسی که برایم کنار گذاشته را بسوزانم. همان لحظه سیاوش و نوید آمدند و وقتی بنزین را روی اجناس ریختم متوجه شدم سیاوش هم آتش گرفته‌است. نوید جلو رفت تا سیاوش را نجات دهد که دستش سوخت.» متهم در ادامه گفت: «با دیدن این صحنه بلافاصله با اورژانس تماس گرفتم و دو برادرم را به بیمارستان رساندم که متأسفانه سیاوش فوت کرد، اما نوید معالجه شد.» در ادامه برادر متهم، نوید که در محل حادثه حضور داشت در جایگاه قرار گرفت و گفت: «امین فقط روی پوکه‌های کپسول بنزین ریخت و سپس با من و سیاوش بحث کرد. سعی کردم آن‌ها را آرام کنم که ناگهان سیاوش با دیدن آتش به سمت شیر آب رفت تا آتش را خاموش کند که دچار سوختگی شدید شد. وقتی او را به بیمارستان بردیم قبل از رفتن به اتاق عمل گفت: «پایم سر خورد و روی زمین افتادم.» او هم امین را مقصر نمی‌دانست.» در پایان هیئت قضایی وارد شور شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار