کد خبر: 938204
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۸
صبورانه رانندگی و بدون تنش زندگی کنیم
راننده‌ای را در نظر بگیرید که با دیدن اقوام خویش در آن سر خیابان، دستان مبارک خود را روی بوق قرار می‌دهد و پشت سر هم و گاهی با ریتم خاصی تمامی تلاش خود را برای متوجه ساختن آنان می‌کند.
سرویس سبک زندگی جوان آنلاین- زهرا غفاری آثار: راننده‌ای را در نظر بگیرید که با دیدن اقوام خویش در آن سر خیابان، دستان مبارک خود را روی بوق قرار می‌دهد و پشت سر هم و گاهی با ریتم خاصی تمامی تلاش خود را برای متوجه ساختن آنان می‌کند. این در صورتی است که ممکن است در همان حوالی سالمند یا کودکی نسبت به این عملکرد حساسیت خاصی داشته باشد و سیستم اعصاب و فیزیولوژیکی وی را به‌شدت تحت آزار قرار دهد. یا حتی رانندگان دیگری که احتمال شوک وارد شدن به آنان و از دست دادن تعادلشان در رانندگی کم نیست. به نظر شما آیا کاربرد بوق در خودرو‌ها این است؟ شما را با کاربرد‌های دیگر بوق آشنا می‌کنم!

راننده با بوق‌های مکرر و آزاردهنده خود تمامی بد و بیراه‌ها و فحش‌های احتمالاً رکیک خود را از این طریق نثار رانندگان دیگر می‌کند. البته این در صورتی است که در حین رانندگی باشد و امکان خروج از وسیله نقلیه نباشد، در غیر این صورت با پیاده شدن از خودرو‌ها و نزدیک شدن به هم، به دلیل حجم بالای عصبانیت و کاسه صبری که دیگر لبریز شده شروع به گفتن بد و بیراه می‌کنند و کار ممکن است به جا‌های باریک بکشد. بدین ترتیب یک نزاع خیابانی شکل می‌گیرد. طبق آمار از هر ۸ هزار نزاع خیابانی ۲۵۰ نفر راهی پزشکی قانونی می‌شوند. یک هیجان منفی تنش‌زا افراد را به آینده‌ای دچار می‌کند که شاید دیگر هیچ راه بازگشتی وجود نداشته باشد. از پاره شدن لباس طرفین گرفته تا شکستن دست و پا و... نتایج شوم نزاع‌های خیابانی است. این موارد را همه دیده‌ایم و کمتر کسی است که از خیابان‌ها عبور کند و با معضل تلخ درگیری لفظی و فیزیکی بین دو یا چند شهروند مواجه نشود و درواقع روزی نیست شهروندی به دلیل یک بوق نابجا و غفلت در رانندگی با فردی دیگر گلاویز نشود. واقعیت این است که در حوزه سبک زندگی باید نوعی روشن‌بینی وجود داشته باشد. روشن‌بینی واژه‌ای است که ابعاد مختلف دارد و از مهم‌ترین ابعاد یک زندگی موفقیت‌آمیز و توأم با آرامش محسوب می‌شود. یک نظریه روانشناسی می‌گوید انسان در بدو تولد خود به مثابه لوح سفیدی است و شخصیت او تا حدود زیادی از رفتار دیگران شکل می‌گیرد. اگر در خانواده از همان ابتدا مهارت‌های زندگی که شامل صبر، آرامش و منطق و... می‌شود، خوب آموزش داده شود، تا حدود زیادی می‌شود با این مسئله به‌خوبی مقابله کرد. بدین ترتیب هر خانواده با آموزش‌های صحیح می‌تواند افرادی را تحویل جامعه دهد که هر یک برای خود چارچوبی قاطع از اخلاقیات دارند. درواقع هر کسی با کنترل فردی خود می‌تواند از یک نزاع و شاید فاجعه به‌آسانی جلوگیری کند، پس دلایل رفتاری که منجر به چنین موضوعاتی می‌شود بسیار حائز اهمیت است.

البته عوامل محیطی مانند آلودگی‌های صوتی، آلودگی هوا و ترافیک سنگین تأثیرات زیان‌باری بر انسان و رفتار او می‌گذارد و هر یک از این موارد می‌تواند به‌وجودآورنده فحش‌های ترافیکی و سپس نزاع‌های خیابانی شود. با این وصف با توجه به جمعیت زیاد شهر‌های بزرگ به‌خصوص پایتخت، چیزی که می‌تواند انسان‌ها را از خطرات احتمالی درگیری‌های خیابانی برهاند، بینش و درک حاصل از تجربه است. هر انسان به‌تن‌هایی باید بداند وقتی در شرایط مختلف قرار می‌گیرد، به هر صورت باید خود را با محیط وفق دهد تا عرصه را برای خود تنگ نکند. در شرایط کنونی ترافیک شهر‌های بزرگ چاره‌ای نداریم که با چشم باز و صبورانه رانندگی کنیم تا بتوانیم آرام و بدون تنش زندگی کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار