کد خبر: 938189
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
روایتی از دیدار اعضای اندیشکده‌های علمی کشور با رهبر انقلاب
پنجشنبه‌ گذشته، نوبت جمعی از منتخبین جامعه اندیشگاهی، یا همان فعالین اندیشکده‌های کشور بود که نزد رهبری بروند و در دیداری صمیمانه و به دور از تشریفات مرسوم، از دغدغه‌های خود با ایشان بگویند و نظرات آیت‌الله خامنه‌ای را بشنوند.
جوان آنلاین: پنجشنبه‌ای که گذشت، به سیاق همه پنجشنبه‌های چند ماه اخیر، جمعی از نخبگان جوان و فعالین هسته‌های علمی-فرهنگی، مهمان رهبر معظم انقلاب بودند. این هفته، نوبت جمعی از منتخبین جامعه اندیشگاهی، یا همان فعالین اندیشکده‌های کشور بود که نزد رهبری بروند و در دیداری صمیمانه و به دور از تشریفات مرسوم، از دغدغه‌های خود با ایشان بگویند و نظرات آیت‌الله خامنه‌ای را بشنوند. آن‌چه در ادامه تقدیم می‌شود، روایت دکتر مصطفی زمانیان-کارشناس حوزه سیاست پژوهی از پژوهشکده سیاستگذاری و تحلیل راهبردی آیندگان- از این دیدار است که تقدیم چشمان شما می‌شود:

مدتی است که به ابتکار دفتر مقام معظم رهبری، عصرهای پنجشنبه نمایندگان اقشار خاص، در فرصتی مغتنم و در فضایی صمیمی و بدون حضور مسئولین، به گفتگو با رهبر معظم انقلاب می پردازند.

پنج شنبه گذشته هم توفیق همراه شد و جمعی از منتخبین جامعه اندیشگاهی کشور به حضور رهبر معظم انقلاب شرف‌یاب شدند. دیداری که به نظر من، فرصت بسیار بی نظیری برای جامعه اندیشگاهی کشور بود.


دیدار با اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حضرت آقا شروع شد و در ادامه، با معرفی حضار و طرح دیدگاه از سوی تعدادی از حضّار ادامه یافت. در پایان هم طبق روال معمول این جلسات، با سخنرانی و رهنمودهای معظم له و ابراز لطف آقا به حاضرین به پایان رسید.


با توجه به اینکه جمع حاضران در این دیدار، نماینده جامعه اندیشگاهی و پژوهشکده های حوزه سیاست بودند، وظیفه خود دانستم که محورهای بیانات معظم له را تدوین و خدمت فعالان این عرصه و جامعه اندیشکده ها و پژوهشکده های کشور ارائه نمایم. امید آن که عمل به این رهنمودها بتواند در ترسیم مسیر آینده جامعه اندیشگاهی کشور راهگشا باشد.


۱. قدر دوران جوانی و توان و حوصله دوره جوانی را بدانید.
۲. فرصت حرکت در فضای جمهوری اسلامی را مغتنم بدانید.
۳. اصرار دارم که ناامید نشوید. آینده را دست هایی باید بسازد و از جمله این دست‌ها شمایید.
۴. هیبت تفکر غربی هیچوقت شما را مبهوت نکند. جایگزین تمدن غرب باید تمدن توحیدی باشد و شما می توانید در طرح ریزی این تمدن بدیل نقش داشته باشید.
۵. در مورد منظومه فکری اسلامی فکر کنید. اساس مسئله، تبدیل تمدن کنونی به تمدن مطلوب اسلامی است.
۶. سعی کنید همواره استقامت داشته باشید.
۷. بایستی با هم ارتباط داشته باشید، سعی کنید افراد را تکثیر کنید، سعی کنید انسان بسازید، جوانها را بسازید، افرادی مثل خودتان را تکثیر کنید.
۸. شبکه سازی کنید، این مجموعه ها را هرچه بیشتر به هم نزدیک کنید.

حقیقت آن است که فرصت مغتنم این دیدار را باید نقطه عطفی در معرفی و تثبیت نهادی جامعه اندیشگاهی دانست. نسل جدیری از رویش های نوین انقلابی که در صورت شناخت درست کارکردهایش می تواند در حل مسایل کشور به صورت ممتازی نقش آفرینی نماید.


امیدوارم حرکتی که این حرکت که با همت جمعی از جوان های انقلابی و دغدغه مند چند سالیست که شکل گرفته است، با رویکردی تکلیف گرا به انتظارات مقام معظم رهبری بتواند هرچه پرتوان تر در مسیر تاثیرگذاری هرچه بیشتر در تحقق آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارد.

پ.ن: اگرچه سعی کرده ام در نگارش مطالب، رعایت امانت و دقت را داشته باشم، اما به هر تقدیر عبارات فوق، نقل به مضمون از بیانات مقام معظم رهبری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار