کد خبر: 938139
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
جمعی از تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور و بسیج حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن به کنوانسون پالرمو و CFT هشدار دادند.

جوان آنلاین: جمعی از تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور و بسیج حوزه‌های علمیه طی نامه‌ای به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره پیوستن به کنوانسون پالرمو و CFT هشدار دادند.

در این نامه خطاب به رئیس، دبیر و اعضاء مجمع تشخیص مصلحت نظام آمده است: اخبار واصله از مجلس شورای اسلامی و مجمع تشخیص مصلحت، موجب نگرانی شدید و تحریک احساسات دانشجویان انقلابی و امت حزب الله گردیده و همگان را به این سوال مهم واداشته که در سطح رجال سیاسی در مجلس و مجمع و دولت و شورای نگهبان چه میگذرد؟ موضوع فقط مربوط به چهار لایحه توصیه های گروه نظارتی FATF ، به تنهایی نیست. البته آن هم هست، ولی نگرانی اصلی درباره رویه‌های غیرقانونی و بدعتهای خطرناکی است که برخی آقایان آموخته اند و پیشرفت و حل مشکلات مردم را با خطر جدی و یا اقلا تاخیر شدید روبرو می‌کنند. در این باره نکاتی است که دانشجویان انقلابی خواهان اصلاح سریع آنها هستند.

مسجل شده است که در ارجاع مصوبه های قانون مقابله با پولشویی و کنوانسیون پالرمو به مجمع تشخیص مصلحت از دو قانون آیین نامه داخلی مجلس که یک قانون مادر است و قانون مجمع تشخیص مصلحت به صورت قطعی و قانون اساسی با برخی اختلاف نظرها تخطی شده است. سوال اساسی آن است که چرا این مصوبه ها در دستور کار قرار گرفته اند؟ پس مطالبه سریع و فوری، برگشت این دو مصوبه به مجلس و طی مراحل قانونی است که باید به سرعت انجام شود. در این موضوع شایسته است، تک تک اعضای مجمع از دبیر و رئیس محترم مطالبه جدی خروج از دستور را داشته باشند.

مسجل شده است که از لحاظ محتوایی با وجود همه اصلاحات در لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، از جمله تعدد مراجع بررسی صلاحیت و نظارت بر گروه FIU یا حتی بردن آن زیر نظر قوه قضائیه، چون طبق فرمایش رهبری معظم: محل پخت و پز این لوایح استعماری محافل دشمن با ملت ایران است،  همچنین نفوذیهای متعددی که در طول پنج سال  مذاکرات و غیره در سطوح عالی دستگیر شده اند و اتهاماتی که به رئیس فعلیFIU  متوجه است، همچنین درز اطلاعات حیاتی در زمینه هسته ای و اقتصادی و خسارات دیگر از جمله شهادت دانشمندان هسته ای و درز راههای دور زدن تحریم‌های ظالمانه که تا امروز اتفاق افتاده، اصلاح این قانون و پیوستن به کنوانسون پالرمو و CFT مخالف عقل و مصلحت بوده و باید به دولت توصیه گردد که در اینگونه امور لایحه ای بومی و با توجه به مصالح ملی ارائه دهد و از درز حتمی اطلاعات حیاتی  فعالان اقتصادی ایرانی جلوگیری جدی به عمل آید.

مسجل شده است، برخی از اعضای مجمع، با این عنوان و بدون در نظر گرفتن دلایل آشکار و متعدد برای عدم اعتماد دوباره به طرف غربی که این بار گروه نظارتی FATF است، مشغول توجیه اعضای مجمع هستند. باید پرسید آیا شما نبودید که در قراردادهای نفتی IPC هم همین‌کار را کردید؟ آیا اصرار وزارت نفت و افرادی مثل شما در بیرون دولت به کجا رسید و این قراردادها و امثال آنها در چه وضعی قرار دارند؟ آیا TOTAL  در ایران باقی ماند؟ چینی ها کجا هستند؟ امثال شما کی میخواهید به توان داخلی جوانانتان ایمان بیاورید و « ما میتوانیم » امام(ره) را باور کنید؟ در شرایطی که گردانندگان آمریکایی FATF در بیانیه ها و صحبتهایشان علنا نداشتن هیچ تضمینی برای بیرون آمدن ایران از لیست خاکستری را فریاد می‌زنند و حتی وزیر خارجه و رئیس دولت هم همین را میگویند و در شرایطی که مشکل روابط بانکی به عنوان مهمترین بخش مشکلات فعلی اقتصادی اساسا به انجام همه توصیه های FATF ربطی ندارد و تحریمهای ثانویه آمریکا دلیل آن است و FATF آن تحریمها را تیزتر خواهد کرد و در شرایطی که علاوه بر این دلیل‌ها، راه‌های متعددی برای خروج از مشکلات اقتصادی وجود دارد و به رفتن در هزارتوی رفع دائمی بهانه ها و ذلت پلکانی نیازی نیست؛ اعضای مجمع در این امتحان تاریخی چه باید بکنند؟ آیا مسیر خیلی روشن نیست؟!

آخرین و مهمترین موضوع، بدعتی است که برخی آقایان با شاگردی در محضر برخی قدمای انقلابی! یاد گرفته اند و آن « تنزل پلکانی سخنان رهبری » است. در این بدعت خطرناک با « سولات بنی اسرائیلی » در خلوت و جلوت از رهبری و علم به محذورات ایشان که اقتضای شان تربیتی و پدری و در یک کلام ولایتی ایشان است، قصد تحمیل تصمیمات را دارند. کسانی که در تحقیر منتقدین دم از « لزوم پرورش فکر » برای تصدی مسئولیتهای کلیدی میزدند اکنون سخنان واضح رهبری در مورد لوایح استعماری را نمی‌فهمند و دائم از مصداق و چند و چون آن می‌پرسند؟ کسانی که با زدن خود به نافهمی راهبرد نرمش قهرمانانه را معادل برجام دولت تفسیر و برجام را پروژه رهبری خواندند، کسانی که با نقل قول و استفاده از انتساب خود به نظام، در راهروهای بهارستان برای برجام رای جمع کردند و گویی این روش در مذاقشان شیرین آمده... و نهایتا آنها که به دنبال خوردن گندم ری هستند؛ که باید بدانند بدان نخواهند رسید.

این آقایان و طرفدارانشان و هر کسی که قولا و فعلا، عمل آنها را تایید می‌کند باید بداند که دانشجوی انقلابی این شعبه غامض و پیچیده از نفاقشان را کشف کرده و همانطور که با روشنگری و کار شبانه روزی وعده نادرست برجام را برای مردم روشن کرد، اجازه تحمیلی دیگر را به امام جامعه نخواهد داد و از تاخیرات سلسله وار برای حل مشکلات این مردم مظلوم و سربلند جلوگیری خواهد کرد.

جوان مومن انقلابی آتش به اختیار با عمل تمیز، فرهنگی و افشا گرانه‌اش، با سفر شهر به شهر و آوارگیش و با تلاش شبانه روزیش، هرکس را که در این مسیر قدم بردارد به مردم معرفی خواهد کرد و او را مجبور به پرداخت هزینه می‌کند.

در پایان  لازم به ذکر است که این نامه به صورت تلویحی به برخی مسائل پرداخت و در صورت عدم حصول نتیجه، دانشجویان بسیجی صریح‌تر با مردم عزیز سخن خواهند گفت و مطالبات مرحله ای خود را پی خواهند گرفت.

لازم به ذکر است تا کنون بسیج دانشجویی دانشگاه‌های علامه، علم و صنعت، زابل، سیستان و بلوچستان، شهید بهشتی
دانشگاه امام صادق پردیس خواهران، امام حسین، خواجه نصیر مالک اشتر، علوم قضایی، علوم تحقیقات، عباسپور، صدا وسیما، امیرکبیر، شریف، شمسی پور، علوم پزشکی آزاد، صدرالمتالهین، الزهرا، آزاد غرب، مذاهب اسلامی، شهید رجایی، هنر 
و بسیج حوزه علمیه فیضیه قم این نامه را امضا کرده‌اند.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار