کد خبر: 938120
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی خبر داد
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از کسب رتبه اول استان از لحاظ تعداد پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی در کشور خبر داد و گفت: در تعداد قرارداد منعقد شده رتبه 13 و در تسهیلات مصوب رتبه 14 را داشته و از لحاظ پرداخت نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته‌ایم.
میر احد حسینی در بیست و یکمین جلسه مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و توانمندسازی نیروی کار ستاد اقتصاد مقاومتی، با بیان این‌که دو هزار و ۴۶ میلیارد ریال اعتبار برای تسهیلات روستایی اختصاص یافته است، افزود:  از این میزان دو هزار و ۱۸ میلیارد ریال پرداخت شده و بیش از 3 هزار و 780 شغل ایجاد کرده است.
 
وی با اشاره به این‌که در قالب تسهیلات اشتغال زایی بخش روستایی، 19 درصد از اشتغال در صنعت، 68 درصد در کشاورزی و 13 درصد اشتغال در بخش خدمات ایجاد شده است، عنوان کرد: 9 طرح ملی در کارگروه ملی تسهیلات اشتغال روستایی در استان بررسی شده است خبر داد و گفت: از مجموع این طرح‌ها دو هزار و ۲۸۶ شغل باید ایجاد شود که یک هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند.
 
وی در خصوص تسهیلات فراگیر، گفت: رتبه استان در تعداد تسهیلات مصوب یک بوده و در تسهیلات پرداختی نیز در رتبه 15 قرار گرفته  است.
 
حسینی با اشاره به این‌که در طرح اشتغال فراگیر، 79 درصد در بخش صنعت، 12 درصد در بخش کشاورزی و 8 درصد در بخش خدمات به بانک‌ها معرفی شده و پرداخت شده است، خاطر نشان کرد: 12 هزار و 100 شغل باید از محل این تسهیلات در استان ایجاد شود که مبلغ یک هزار و ۹۷۲ میلیارد ریال پرداخت شده و انتظار می‌رود تا بیش از ۳۷ هزار  شغل ایجاد شود.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که 16 طرح ملی اشتغال فراگیر در کارگروه ملی در حال بررسی است، تصریح کرد: هفت هزار و ۸۵۹ میلیارد ریال تسهیلات در طرح‌های ملی در دست بررسی بوده که در قالب این 16 طرح نیز بیش از سه هزار شغل باید ایجاد شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر