کد خبر: 938111
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: آئین‌نامه های دست و پاگیر اداری، عدم همکاری بانک‌ها در اعطای تسهیلات و تورم ناشی از افزایش ارز تولیدکنندگان و کارآفرینان محلی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

بیت‌الله عبدالهی در نشست مشترک معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با کارآفرینان اهری بر ضرورت اهتمام ویژه وزارت تعاون و سایر وزارتخانه‌های مرتبط برای حمایت از کارآفرینان و جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌های تولیدی و خدماتی مناطق کمتر توسعه یافته را یادآور شد و خواستار ارائه بسته‌های حمایتی ویژه برای حمایت از این قشر خدوم و زحمتکش شد.

وی بیکاری و نبود فرصت‌های اشتغال  را از معضلات جدی و مشکل‌آفرین این منطقه برشمرد و افزود: متاسفانه برخی اشتغال‌ها فقط بر روی کاغذ است ولی عملاً باید تلاش بیشتر دستگاه‌های ذی‌ربط برای ایجاد زیرساخت‌ها انجام دهند به شکلی که مشکلات کارآفرینان کمتر و میل به سرمایه‌گذاری بیشتر شود.

زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی فراهم نیست 

نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور مجلس خاطرنشان ساخت: بحث زیرساخت‌ها یک مشکل اساسی در منطقه است و با وجود اینکه این شهرستان دارای شهرک و ناحیه صنعتی است، اما زیرساخت‌ها برای راه‌اندازی طرح‌های بزرگ صنعتی فراهم نیست و زمین مورد نیاز متقاضیان نیز در این شهرک‌ها به علت عدم زیرسازی، سنگ لاخی بودن، آماده‌سازی و هموار کردن زمین اختصاصی هزینه‌ای کلان را طلب می‌کند که متأسفانه خود شهرک این اقدامات را انجام نداده است که باید در این خصوص اقدامات عملی از سوی شرکت شهرک‌های صنعتی صورت گیرد.

تعلل در بیمه ورنی‌بافان و فرشبافان

وی به بیمه ورنی‌بافان و فرشبافان نیز اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این خصوص نیز تعلل شده و بیمه اجتماعی صندوق بیمه کشاورزی  را جایگزین بیمه اصلی می‌کنند که این امر هم به درد این قشر زحمتکش نمی‌خورد و انتظار داریم دولت برای بیمه قالیبافان و ورنی‌بافان مساعدت و سهمیه ویژه‌ای اختصاص دهد.

عبدالهی بر ضرورت اختصاص تسهیلات تشویقی و بسته‌های حمایتی برای مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای رغبت سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری تأکید کرد و خواستار اهتمام ویژه وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیرخانه کار روه اشتغال و سرمایه‌گذاری شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر