کد خبر: 938092
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۸
دلارام خبر داد
معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از ارسال بیش از ٥٠ مقاله به همایش قومس شناسی خبر داد و گفت: این همایش 6 دی‌ماه با حضور شخصیت های فرهنگی و اجرایی کشور و استان در سمنان برگزار می‌شود.

ابوالفضل دلآرام در نشست اتاق فکر همایش قومس شناسی در این اداره کل افزود: این همایش یک روزه با حضور حسن بلخاری رییس انجمن آثار و مفاخر کشور و نیز وحدتی نسب باستانشناس و سرپرست تیم کاوش سایت باستانی میرک برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه در این نشست برنامه های جنبی همایش قومس شناسی مورد بررسی و تصویب قرار گرفت اظهار داشت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه کتاب، اجرای کارگاه آموزشی، تولیدی و فروش خوشنویسی و برپایی نمایشگاه مطالعات باستانشنانی تپه های میرک از جمله برنامه های جنبی این همایش است .
دلآرام گفت: برگزاری سه پنل در برنامه صبح این همایش قرار دارد و همایش قومس شناسی عصر 6 دی‌ماه با برنامه اختتامیه و تجلیل از برترین‌ها در تالار تئاتر شهر سمنان به کار خود پایان می‌دهد.
وی ادامه داد: این همایش با هدف تقویت هویت استانی، افزایش وفاق اجتماعی در استان و افزایش نشاط علمی، فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شود.
وی افزود: شناسایی و معرفی قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعی، معرفی آثار چاپ شده، به کارگیری نتایج همایش در برنامه ریزی های استانی، چاپ و عرضه آثار در زمینه های مختلف را از اهداف کلی این همایش است . همچنین ادبیات و گویش‌ها، تاریخ و جغرافیا، طبیعت و گردشگری، هنر و معماری، مفاخر و مشاهیر و نیز مشاغل و حرف از محورهای این همایش است.
دبیر علمی همایش قومس شناسی نیز در این نشست گفت: برگزار کنندگان این همایش در پی شناساندن قابلیت های استان و برنامه ریزی برای توسعه فرهنگی و اجتماعی این استان از طریق نتایج همایش قومس شناسی هستند.
حسن شادپور گفت: این آخرین همایش قومس شناسی به شکل کلی است و از سال آینده همایش قومس شناسی موضوع محور برگزار خواهد شد.
اولین همایش قومس شناسی در سال ٧١ در گرمسار و همایش دوم و سوم آن در سال های بعد در دامغان و شاهرود برگزار شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار