کد خبر: 938073
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
در چهارمحال و بختیاری
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری گفت: مهارت کشت گیاهان دارویی با حمایت دولت دوازدهم از نیمه دوم سال جاری به خوشه آموزشی این استان افزوده شد.
حمیرا رحیمی
 

قهرمان آماره اظهار داشت: بیش از 209 کارآموز نخستین بار در بخش کشاورزی با شرکت در آموزش کشت گیاهان دارویی، آموزش های تخصصی را فرا می گیرند.
وی تصریح کرد: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با پدیده خشکسالی و با توجه به نیاز کم این محصول به آب و نیز خاک و توپوگرافی مناسب و نیروی کار فعال استان، آموزش این رشته در اولویت این اداره کل قرار گرفته است.
سرپرست اداره کل فنی و حرفه ای چهارمحال و بختیاری افزود: در این رشته مهارت آموزی، فرآیند آماده سازی، جمع‌ آوری، جداسازی، خشک کردن و بسته ‌بندی گیاهان دارویی بصورت تخصص آموزش داده می شود.
وی با اشاره به مشتری پسندی و ارز آوری محصولات مرغوب گیاهان دارویی این استان در منطقه خاورمیانه تصریح کرد: این استان محل رویش یکهزار و 400 گونه گیاه دارویی است که از این تعداد 390 گونه گیاهی، دارویی و معطر انحصاری است.
آماره همچنین برگزاری کلاس آموزش کشت محصول پرسود زعفران در مراکز آموزشی استان را یادآور شد و تاکید کرد: آشنایی با جدیدترین روش های کاشت زعفران بویژه کشت گلخانه ای زعفران می تواند کشاورزان را برای اشتغالزایی و بالا بردن کیفیت کاشت و برداشت زعفران یاری دهد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر