کد خبر: 938058
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۲
سکینه الماسی در پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان گفت: راه رسیدن به توسعه پایدار بهبود مدیریت کشور است/ باید به جوانان برای مدیریت کلان کشور اعتماد کنیم
به گزارش جوان آنلاین، سکینه الماسی در پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان گفت: برخی از موضوعات مهم مانند محیط زیست، مرز نمی‌شناسد، مثل ارزشمندترین چیز‌های دنیا از جمله محبت و نوع دوستی که مجانی هستند، ولی ما از اشاعه آن کوتاهی می‌کنیم.

عضو فراکسیون جوانان مجلس در رابطه با مسئله زیست محیطی ادامه داد: امروزه جهان با مسایل پیچیده محیط زیستی روبرو است. از آن جدی‌تر کشور‌های در حال توسعه که نیازمند گسترش صنایع گوناگون برای تهیه انرژی موتور توسعه خود بوده، ناگزیر به آلوده سازی محیط زیست خود مانند آلودگی آب، خاک و هوا هستند.

الماسی یکی از ٤ نماینده جوان ایران در این کنفرانس در رابطه با چالش‌هایی که کشور‌های درحال توسعه با محیط زیست دارند اظهار داشت: گسترش شبکه‌های ارتباطی موجب تغیر توپولوژی جغرافیایی بسیاری از مناطق می‌گردد. سوزانیدن ناقص مواد در صنایع تازه تاسیس، هوا را آلوده می‌سازد. استقرار صنایع بر روی زمین، کیفیت عمق وسیعی از خاک را کاهش می‌دهد. کشور‌های مذکور باید مراقب چنین مواردی باشند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ایران در ادامه به تشریح دقیق وضعیت اساسی کشور‌های درحال توسعه پرداخت و گفت: این کشور‌ها دقیقا با مشکلات ایجاد شده در ابتدای توسعه یافتگی روبرو هستند با این اوصاف چگونه می‌توان از مرحله سخت توسعه نیافتگی عبور کرد و به توسعه رسید؟ چگونه می‌شود صنایع را استقرار داد، اقتصاد را رونق بخشید، ولی محیط زیست را پاس داشت؟ چگونه هم کشور را بسازیم و هم نسل آینده را دریابیم؟

وی در همین زمینه ادامه داد: چگونه صنایع کشاورزی ارگانیک را توسعه دهیم؟ چگونه منابع آب را حفظ و بهبود دهیم؟ پرندگان مهاجر متعلق به همه مردم دنیا هستند، در هر فصلی مهمان یک ناحیه از دنیا بوده، چگونه میزبان خوبی برای آن‌ها باشیم؟ لایه ازون حافظ همه مردم دنیا است چگونه آنرا حفظ کنیم؟ رودخانه ها، دریاچه ها، اقیانوس‌ها موجب تعادل اقلیم بشری هستند، چگونه این تعادل را حفظ کنیم؟ جنگل‌ها ریه‌های زمین محسوب می‌شوند، چگونه آن‌ها را برای آینده نگهداریم؟ تولید زباله به ویژه زباله‌های تکنولوژی یک معضل بزرگ بشری است چگونه محیط را از آن‌ها پاک نگهداریم؟

الماسی ضمن بیان مشکلاتی که توسعه صنعتی می‌تواند برای محیط زیست ایجاد کند، در رابطه با پیمودن مسیر توسعه تصریح کرد: فکر می‌کنم که محدود سازی پروژه توسعه یافتگی علاج کار نیست. باید هم صنعت، هم توسعه را داشته باشیم این در حالی است که محیط زیست ما هم آسیب نبیند. این همان توسعه پایدار است. با این اوصاف ناچار به بهبود مدیریت کشور‌های خود هستیم. برای بهبود این مدیریت باید به جوانان اعتماد کرد که دقیقا یکی از موضوعات مهم این کنفراس است.

پنجمین کنفرانس جهانی نمایندگان جوان که هرساله برگزار می‌شود با موضوع "ترویج پایداری، حفاظت از منافع نسل‌های آینده" ٢٣ و ٢٤ آذرماه ١٣٩٧ در باکو پایتخت جمهوری آذربایجان درحال برگزاری است. خانم‌ها سکینه الماسی و خدیجه ربیعی و آقایان سید هادی بهادری و محمد دامادی به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار