کد خبر: 938013
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
حجت‌الاسلام صدیقی در نماز جمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران خطاب به مسئولین کشور تصریح کرد: برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید و خود تحریمی را کلید نزنید.

جوان آنلاین: حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهار کرد: در دانشگاه‌ها و مدارس نفوذی‌هایی وجود دارند که اعتقادات جوانان را بمباران می‌کنند.

وی در ادامه گفت: برخی در کشور حریص هستند و اگر کل مملکت را هم بخورند سیر نمی‌شوند یعنی حقوق‌های نجومی هم برای آنها کافی نیست بلکه می‌خواهند تمام خزائن کشور را برای خود و خاندانشان داشته باشند.

امام جمعه موقت تهران با بیان امروز در جامعه فرهنگ غرب و برهنگی ترویج می‌شود، گفت: عدم ازدواج جوانان در بالارفتن فحشا، تنگ نظری‌ها و پرخاشگری‌ها تاثیر جدی دارد، بنابراین مسئولین و متمکنین جامعه باید برای تحقق این مهم تلاش کنند.

صدیقی با اشاره به دیدار خانواده شهدا با رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: طبق سخنان مقام معظم رهبری عده‌ای از اول انقلاب منتظر سقوط نظام هستند و لیبرال‌ها، غربگراها، سکولارها، اومانیست‌ها و غیر معتقدین به دین مرتب می‌گویند که این نظام نفس‌های آخر خود را می‌کشد. این عده امروز که اوضاع اقتصادی با سو مدیریت و انتظار از بیگانگان، که بیایند مشکلات ما را حل کنند، نابسامان شده است می‌گویند شهیدان حیف شدند و اگر آینده را می‌دانستند به جبهه نمی‌رفتند.

وی افزود: حضور مدافعان حرم در جبهه های مقاومت و انسجام بسیج کشورهای مقاومت و تشکیل سد آهنینی که شاخ آمریکا و قدرت‌های بزرگ را شکاند دلیل روشنی است که انقلاب طروات خود را دارد و اگر شهیدان دیروز، امروز بودند در کنار همین شهیدان قرار داشتند. این دلیل استحکام انقلاب اسلامی ماست. دشمن همیشه می‌خواست این نظام ولایی و توحیدی را با اسلحه کفر و تکفیر درهم بشکند.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: فرماندهی نایب امام زمان(عج) در نظام اسلامی یک ظرفیت غیبی است اما دشمن نمی‌تواند نبوت نبی، ولایت معصوم، ولایت فقیه و شهادت شهید را ارزیابی کند. تکیه ولایت فقیه به آسمان است.

صدیقی گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب بنای تجزیه ایران را داشتند اما خون شهدا در کشور انسجام ایجاد کرد و تفرقه، تکفیر و کفر را به زانو درآورد. امروز چهل است عوامل انگلیس مشغول هستند تا ایجاد شکاف کنند. این شیاطین نقشه کشیده بودند تا با تحریم ظالمانه، غیرقانونی و بی سابقه مردم ما را تحت فشار قرار دهند تا دیگر قدرت مصاف با دشمن را نداشته باشند و به جان هم بیافتند و گروه‌هایی در خیابان‌ها در مقابل هم قرار بگیرند اما دیدید که دفاع از حرم یک اتحاد بین‌المللی را در جهان اسلام کلید زد و تکفیر و کفری که می‌خواستند سوریه و عراق را تجزیه کنند و لبنان و مقاومت را از بین ببرند، نابود شدند. در این راستا کشورهایی بیمه شدند و نقشه شیطان بزرگ و تکفیری‌ها در هم ریخت؛ این قدرت ولایت و شهادت است.

امام جمعه موقت تهران اظهار کرد: دو جریان از ابتدای انقلاب تا امروز در مقابل یکدیگر قرار دارند، یک جریان در کشور به رهبری نایب امام زمان(عج) خواستار حاکمیت دین و ارزش‌ها، استقلال، پویایی و رشد مردم به سمت خودکفایی، صنعت و بریدن از بیگانه و محور شدن در عالم است اما یک گروه دیگر همیشه در مقابل این «ما می‌توانیم» چشمشان به به بیرون بوده و خود را عقب مانده می‌دانستند و وجودشان را چنان تحقیری گرفته است که هرگز باورشان نمی‌شود که یک کشوری بدون حمایت بیگانه بتواند سربلند باشد و خود را اداره کند. آنها همچنان به دنبال برقراری ارتباط و باج دادن به بیگانه و عقب نشینی هستند.

وی ادامه داد: گروه اول که شهید داده و معتقد به ولایت هستند می گویند همه مشکلات را طی چهل سال تحمل کردیم اما دستاوردهای عظیمی داشتیم و قدرت بزرگ منطقه شدیم و در همه عالم آوازه پیدا کردیم، در داخل آمریکا چالش ایجاد کردیم، انگلیس را در مسائل سیاسی و اجتماعی به زانو درآوردیم. امروز ام القرای کسانی که از استعمار و استبداد خسته شده‌اند، ایران است.

صدیقی د ادامه با بیان اینکه قضیه برجام یک تجربه بود و ما فرصت‌ها را به بهانه برجام از دست دادیم، گفت: عده‌ای گفتند تا برجام حل نشود حتی آب خوردن ما هم تامین نخواهد شد و وعده داده بودند که در روز اجرای برجام همه تحریم‌ها لغو می‌شود و ما ایرانی بی‌تحریم را تجربه می‌کنیم.

امام جمعه موقت تهران گفت: آنها وعده ارزانی و رفاه داده بودند درحالی که شما مقایسه کنید ببینید در آن روزها قیمت‌ها چگونه بود و بعد از برجام چه اتفاقی افتاد؟ قیمت‌ها از ۵۰ تا ۷۰ درصد افزایش یافته است. امروز صعفای جامعه ما را ایمان و ولایت نگاه داشته است والا دیدید که در فرانسه چه اتفاقی رخ داد. شورش سراسری فرانسه که مهد آزادی و لیبرال دموکراسی است به بن رسیده است درحالی که آنها نقشه کشیده بودند که ایران تابستان داغی را تجربه کند.

وی اصریح کرد: ان شالله در ۲۲ بهمن خواهیم دید که ملت همچنان در صحنه حاضر است و شجاعانه و با روحیه انقلابی مرگ بر آمریکا می‌گوید و با حضور در جشن چهلمین سال انقلاب مایه بهت دشمنان و خشنودی قلب امام زمان خواهند شد.

وی تصریح کرد: من به مسئولین محترم توصیه می‌کنم، برجام را دوباره با FATF تجربه نکنید، مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمی‌شود. FATF مایه خود تحریمی است. اگر امروز می‌توانیم تحریم‌های ظالمانه دشمن را دور بزنیم، با FATF اشراف اطلاعاتی دشمن بر منابع مالی و بانکی خود را باز می‌گذارید. این خلاف آیه قرآن و خلاف قانون اساسی و خلاف رهنمود رهبری است که فرمودند این نقشه ها را در اتاق فکر استکبار طراحی می‌شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: اگر می‌خواهید مبارزه پولشویی داشته باشید قانون داخلی وضع کنید.

صدیقی تاکید کرد: یکی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا در سخنانی تصریح کرده است که ما اگر بخواهیم مردم ایران را کنترل و شرایط را برای ایران سخت کنیم به اجرای کامل FATF توسط ایران نیاز است. آنها خودشان تاکید می‌کنند که FATF مانند برجام مایه تنگنای بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: این چه شعاری است که اگر زندگی ارزان می خواهید باید FATF اجرا شود. این شعارها را قبلا هم دادید و روزگار مردم را سیاه و گرفتارشان کردید. به جای امید بستن به بیگانه به ملت خود اعتماد کنید و به جوانان کشور و نیروهای انقلابی مسئولیت بدهید و برای استفاده از ظرفیت های داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی اهتمام جدی بورزید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار