کد خبر: 937992
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل:
معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در اجرای اهداف و سیاست‌های سازمان حمایت‌های اجتماعی از سالمندان در استان اردبیل افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، طاهره رزاقپور در کارگاه آموزشی تسهیگران طرح آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی در اردبیل اظهار داشت: آموزش سالمندان فعالیتی ارزشمند و آمیخته با چالش‌های ویژه خود است، فزونی گرفتن جمعیت سالمندان در دهه‌های اخیر هم نشانه مثبتی از افزایش امید به زندگی در کشور ماست و هم نشانه ایجاد تغییرات اساسی در نیازهای بهداشتی و خدمات سلامت در کشور است.

وی بیان کرد: سالمندان گروه ویژه ارزشمندی هستند که نیازهای فراوانی به مراقبت‌های بهداشتی دارند، برآورده کردن این نیازها بار مالی فراوانی بر دوش نظام سلامت کشور خواهد گذاشت بنابراین بهتر است که برنامه‌های پیشگیرانه در اولویت برنامه‌های سلامت سالمندان قرار گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل افزود: برنامه پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی که از اوایل سال 95 در دفتر معلولیت‌های سازمان بهزیستی کشور کلید خورده است، از جمله برنامه‌های مهم سلامت در کشور است.

رزاقپور در مورد پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی و اتخاذ تدابیر هوشمندانه از سوی سازمان تصریح کرد: با توجه به اینکه در آینده نه چندان دور شاهد افزایش جمعیت سالمندی خواهیم بود لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌ها و سیاستگذاری‌های بهینه در مدیریت این پدیده صورت گیرد.

معاون پیشگیری بهزیستی استان اردبیل گفت: در سال‌های گذشته کانون خانواده‌ها به صورت گسترده بود که الان با توجه به تغییر شیوه زندگی، افراد خانواده اغلب از حمایت‌های عاطفی و شرایط روحی کافی برخوردار نیستند و این قضیه منجر به بروز بیمارهای متعدد روانی اجتماعی به ویژه در بخش سالمندان می‌شود.

وی در اجرای پایلوت طرح آگاهسازی و پیشگیری از معلولیت‌های دوران سالمندی به اهمیت بخشیدن به بیماری‌های این دوران اشاره و اظهار کرد: سکته‌های مغزی، بیماری‌های قلبی و عروقی، آرتروز، دیابت، سقوط و پوکی استخوان از جمله برنامه‌های مهم و قابل توجه در دوران سالمندی هستند.

رزاقپور گفت: در اجرای اهداف و سیاست‌های سازمان آن چه که بیشتر حائز اهمیت است اولویت بخشی به بحث‌های روانشناختی، عاطفی، روانی و حمایت‌های اجتماعی از سالمندان است بنابراین مهمترین هدف از اجرای این برنامه افزایش آگاهی و ارتقای توانمندی‌های دوران سالمندی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر