کد خبر: 937989
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
معاون استاندار اردبیل:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل گفت: علت درآمد پایین سرانه مردم اردبیل از میانگین کشوری نبود زنجیره ارزش افزوده بوده و کسب و کار نوین به واسطه فناوری اطلاعات این کاستی را برطرف می کند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، بهمن حسین زاده در آیین شروع به کار نخستین رویداد کارآفرینی سلامت شمالغرب کشور اظهار کرد: بهترین و شاید تنها راه پیشرفت و توسعه استان اردبیل بر فناوری ارتباطات و اطلاعات مبتنی می باشد، این فناوری که قسمت بزرگی از آن بخش خدمات را شامل می شود نقش محرک بخش های کشاورزی و صنعت را دارد.

وی بیان کرد: از مجموع سالانه 750 هزار تن محصول سیب زمینی تولیدی در اردبیل حدود 110 هزار تن به مصارف درون استانی رسیده و بقیه اغلب با تنزل قیمت روی دست کشاورزان می ماند در حالی که با ایجاد واحدهای سورتینگ و تولید بسته های فرآوری شده سیب زمینی می توان به واسطه همین نرم افزار و اپلکیشین ها آن را به آسانی در دورافتاده ترین نقاط ایران فروخت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل تصریح کرد: رویدادهای کارآفرینی و استارتاپ ها بخش عمده ای از رویکرد استان در ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه استان می باشند.

حسین زاده افزود: از مجموع ایجاد 20 هزار نفر شغل در استان اردبیل که وعده آن داده شده تعداد قابل توجهی بر رویدادهای کارآفرینی در دانشگاه های این استان تمرکز دارد.

مسئول شورای راهبری ستاد دانش بنیان استانداری اردبیل تاکید کرد: استارت آپ ها باید اقتصاد محور و نتیجه گرا باشند و استان اردبیل در این ارتباط ظرفیت خوبی دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی اردبیل نیز در این آیین گفت: مرکز رشد این دانشگاه در مدت حدود یک سالی که از آغاز فعالیت آن می گذرد توانسته رتبه مطلوب هفدهم را در میان مراکز رشد دانشگاه های علوم پزشکی ایران به دست آورد.

قدرت اخوان اکبری با بیان اینکه در این مرکز از صاحبان شرکت ها و ایده های دانش بنیان حمایت و تسهیلات لازم پرداخت می شود، افزود: دفتر ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با صنعت نیز در این دانشگاه دایر شده است.

وی اظهار داشت: صاحبان ایده های یرتر و کارآفرینان نقش اصلی را در ایجاد اقتصاد پیشرفته و تولید کار و ثروت در جامعه دارند و دانشگاه های نسل سوم در دنیای امروز دانشگاه هایی هستند که در کنار آموزش و پژوهش در زمینه تولید ثروت و کسب و کار نیز فعالیت داشته و تاثیرگذار هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر