کد خبر: 937988
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: امسال در راستای رونق تولید و رفع مشکلات در این حوزه شاهد افزایش ۶۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری‌ها در سطح استان اردبیل بودیم.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در  جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اردبیل اظهار داشت: امسال در راستای رونق تولید و رفع مشکلات در این حوزه شاهد افزایش ۶۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری‌ها در سطح استان اردبیل بودیم.

وی با قدردانی از همکاری و مشارکت بنک‌ها در راستای رفع موانع تولید در اردبیل تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجمی برای حل مشکل بیکاری و کاهش آمار بیکاران در سطح استان انجام شده و در این حوزه گام‌های جدی و اساسی برداشته شده و با جدیت برنامه‌ریزی‌های پیگیری می‌شود تا بتوانیم به هدفگذاری انجام شده برای ایجاد 20 هزار فرصت شغلی در استان دست یابیم.

استاندار اردبیل با اشاره به آمار بیکاری در سال 95 افزود: براساس سرشماری سال 95 تعداد 65 هزار نفر بیکار در سطح استان وجود داشته که با توجه به ظرفیت‌های استان در بخش‌های صنعتی، گردشکری و کشاورزی تلاش می‌کنیم تا زمینه برای کاهش تعداد افراد بیکار را در استان فراهم کنیم.

بهنام‌جو اردبیل را از مستعدترین مناطق در کشور برای اشتغالزایی و توسعه برشمرد و بیان کرد: از دیگر ظرفیت‌های مهم استان وجود نیروی انسانی بوده که باید تلاش کنیم تا با برنامه‌ریزی دقیق و منسجم و بهره‌گیری از این ظرفیت زمینه برای توسعه اقتصادی در استان را فراهم آوریم که این امر نیازمند راه‌اندازی واحدهای تولیدی و صنعتی است.

وی از افزایش حمایت‌ها از واحدهای تولیدی که بازاریابی مناسبی برای تولیدات خود داشته‌ و زمینه‌ساز ایجاد اشتغال پایدار شده‌اند، خبر داد و گفت: بازاریابی در حین شروع فعالیت تولیدی و اقتصادی از مهمترین شاخصه‌های موفقیت یک واحد تولیدی به شمار می‌رود که انتظار می‌رود مورد توجه جدی و اساسی قرار گیرد.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌ریزی شده تا در راستای رونق تولید و اشتغال حمایت از واحدهای تولیدی استان اردبیل که درصد بالایی اشتغال ایجاد کرده‌اند در اولویت بوده و در این زمینه مساعدت‌های لازم انجام شود.

حسین مهری حمایت از واحدهای صنعتی که چرخ اقتصادی کشور را می‌چرخانند را از رسالت‌ها و وظایف بانک‌ها برشمرد و بیان کرد: برای تسهیل در امر فعالیت این واحدها بانک صنعت و معدن همکاری و مشارکت لازم را خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم با این امر گامی در راستای توسعه کشور برداریم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور از ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی آرتاویل تایر، آرتاپلاست، شرکت آذرساروج و کارخانه اتوبوس‌سازی برای حل مشکلات مالی و سرمایه در گردش این واحدها خبر داد و افزود:  از آغاز فعالیت دولت یازدهم تاکنون بانک صنعت و معدن 55 هزار میلیارد تومان در کشور سرمایه‌گذاری کرده است.

مهری تصریح کرد: با این میزان سرمایه‌گذاری برای بک هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است که این فعالیت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها تداوم می‌یابد تا بتوانیم زمینه‌ساز توسعه اشتغال و رونق تولید در کشور شویم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن کشور اولویت نخست این بانک را تامین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مشکل‌دار دانست و گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های صادرات‌محور و توسعه‌ای از دیگر اولویت‌هایی بوده که در این راستا اقدامات لازم انجام می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر