کد خبر: 937982
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۹
مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی:
مدیرکل زندان‌های آذربایجان شرقی گفت: ۲ هزار و ۲۸۷ خانواده در استان زیرپوشش انجمن‌های حمایت از زندانیان بوده و خدمات حمایتی دریافت می‌کنند.

خشایار جمشیدی  در کارگاه آموزشی پیشگیری از آسیب های اجتماعی خانواده های زیرپوشش انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در راستای خدمات دهی به خانواده های زندانیان، 10 انجمن در این استان فعال بوده و به این خانواده ها ارائه خدمات می کنند.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 300 خانواده نیز زیرپوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
جمشیدی به توزیع سبدکالای حمایتی در بین خانواده های اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سالجاری 3ه هزار و 260 سبد کالایی در بین خانواده های زندانیان از سوی انجمن های حمایت از زندانیان توزیع شده است.
وی گفت: چهار هزار و 531 مورد نیز برای درمان و استفاده از خدمات درمانی به مراکز درمانی معرفی شده اند.
وی افزود: در راستای ارتقای اگاهی های اجتماعی نیز 122 جلسه آموزشی در قالب 388 ساعت برای 550 نفر از خانواده ها در سالجاری برگزار شده است.
مدیرکل زندان های استان با اشاره به اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی در زندان ها در راستای اصلاح زندانیان گفت: هم اکنون حدود 2 هزار نفر از زندانیان زندان های استان با انجام برنامه های فرهنگی و مذهبی موفق به حفظ یک جز تا کل قرآن شده اند.
جمشیدی افزود: در بخش حرفه آموزی و اشتغال زایی نیز امسال سه هزار زندانی در 60 رشته موفق به گذراندن دوره های حرفه آموزی و اخذ گواهینامه فنی و حرفه ای شده اند.
وی ادامه داد: همچنین یک هزار و 600 زندانی نیز در داخل زندان ها در کارگاه های اشتغال زایی در زمینه های مختلفی از جمله قالی بافی، تولید کیف و کفش و جوشکاری مشغول به کار بوده و حق الزحمه دریافت می کنند.
وی با اشاره به رویکرد این سازمان در بهبود وضعیت زندان ها اضافه کرد: با وجود اینکه 55 درصد از ورودی های زندان ها دارای بیماری های جسمی هستند، این زندانیان در بدو ورود مورد پایش سلامت و درمان قرار می گیرند و آمار مرگ و میر در زندان های کشور در مقایسه با سیار کشورها بسیار ناچیز بوده است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه مراغه نیز در این کارگاه با تاکید بر آگاه سازی خانواده های زندانیان در مسائل اجتماعی گفت: خانواده ها مراقب دورشدن جوانان از کانون گرم خانواده باشند.
حجت لااسلام فریدون مطهری افزود: بهره گیری از کلاس های آموزشی و کارگاه های آگاه سازی می تواند در زمینه توانمندسازی خانواده ها در برابر آسیب های اجتماعی موثر باشد.
وی اضافه کرد: وجود عرفان های کاذب و رواج اعتیاد در بین جوانان، آسیب های پیش روی خانواده ها بوده که باید با حساسیت بیشتری دنبال شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر