کد خبر: 937980
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸
استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرصت‌ها و ظرفیت‌های مختلف تبریز و آنکارا، گفت: این استان ظرفیت افزایش ۱۰ برابری سطح مبادلات با کشور دوست و همسایه ترکیه را دارد.

محمدرضا پورمحمدی  در دیدار سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز با وی، اظهار داشت: باید روابط اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف را تا حد مورد انتظار و مطلوب گسترش دهیم.
وی با بیان اینکه ایران و ترکیه در طول تاریخ روابط عمیق و گسترده‌ای داشته ‌اند، افزود: این روابط در دوره اخیر توسعه بیشتری پیدا کرده است و تعمیق و توسعه روابط با کشورهای همسایه و مسلمان از سیاست‌های اصولی دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد.
پورمحمدی به حضور سرمایه‌گذاران ترک در تبریز و همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های دو طرف اشاره کرد و ادامه داد: آذربایجان شرقی پیشتاز گسترش روابط اقتصادی، تجاری و فرهنگی با ترکیه است و به علت همجواری و اشتراکات فرهنگی و اجتماعی، ظرفیت های فراوانی برای توسعه و بسط روابط دوجانبه وجود دارد.
وی با اشاره به برخی ظرفیت‌های آذربایجان شرقی در حوزه‌های صنعتی، معدنی، کشاورزی و زیرساخت‌های ارتباطی، تشکیل کنسرسیوم مشترک بین ایران و کشورهای همسایه با آذربایجان شرقی به منظور هماهنگی و استفاده از ظرفیت‌های مشترک منطقه‌ای را از اولویت‌های کاری خود بیان کرد.
به گزارش ایرنا، سرکنسول جمهوری ترکیه در تبریز هم در این دیدار با اشاره به اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی دو کشور، گفت: دولت‌های دو طرف اراده بالایی برای توسعه روابط دارند و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.
حسین گون‌ گور با تاکید بر اینکه باید بیش از پیش با ظرفیت‌های یکدیگر آشنا شویم، افزود: هماهنگی و ایجاد سازوکارهای مناسب برای همکاری فعالان اقتصادی و بخش خصوصی ضروری است.
وی خواستار برگزاری نشست‌های منظم و دوره‌ای برای هماهنگی‌های لازم در خصوص همکاری‌های دو جانبه شد و اضافه کرد: از ظرفیت‌های سیاسی برای رفع موانع و تسهیل رفت‌ و آمدها استفاده می‌ کنیم تا فعالان اقتصادی بدون دغدغه بتوانند به همکاری‌های مشترک بپردازند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر