کد خبر: 937883
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۶
یادداشت «محمدرضا کائینی» پیرامون تصویر منتشره از آیت الله کاشانی
محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان پیرامون جنجال یک تصویر منتشر شده از آیت الله کاشانی در صفحه اینستاگرام خود، متنی را منتشر کرد

سرویس تاریخ جوان آنلاین: آنچه که در ادامه آمده یادداشت محمدرضا کائینی، دبیر سرویس تاریخ روزنامه جوان است که پیرامون جنجال یک تصویر از آیت الله کاشانی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده است:

یک:تاریخ امری اثباتی وشهودی است ونه ثبوتی وغیبی. می‌پذیرم که مورخ درجمع وتفریق روایات موجود، نهایتا به یک جمع بندی می‌رسد و به همین دلیل، بار‌ها گفته‌ام که ما مورخ بی طرف نداریم، اما تاریخ نگار نیز به هر سویی که گرایش یابد، ازسربند اسنادی است که دیده ونه اوهام ورویاهایش!
 
دو:بسیاری از تصاویر مربوط به تاریخ معاصر ایران که درسایت‌های فارسی زبان منتشر شده را، صاحب این قلم به مناسبت‌های گوناگون، با یا بی نام خویش نشر داده است. ازجمله تصویر اول ودوم این پست که مربوط است به واپسین روز‌های حیات آیت الله سیدابوالقاسم کاشانی در بیمارستان بازرگانان تهران در خیابان ری.
 
سه:فضای مجازی ما در بسیادی از عرصه‌ها به ویژه درحوزه تاریخ، بی تعارف، مملو از مطالب مجعول، مغلوط وحتی هذیان گونه است! غبن نگارنده هنگامی افزون می‌شود که می‌بیند برخی اسناد وتصاویری که به فضای مجازی آورده، خرج اینگونه مهمل بافی‌ها وعوامفریبی‌ها شده است، واز این بابت ملول که نکند ناخواسته به این فرآیند پرتحمیق کمکی کرده باشد!
 
چهار:چند روزی است که تعداد فراوانی از دوستان، دو تصویر نخستِ فوق آمده را، بازیر نویسی با مضمون:عیادت سفیر وقت انگلستان از آیت الله کاشانی! برای نگارنده می‌فرستند واز او در این باره توضیح می‌خواهند. از منظر این قلم، اینگونه شیطنت ها، دقیقا بی اطلاعی نسل جوان راهدف گرفته است. جوان امروز از کجا بداند که سفیر انگلستان در تهران آن هم در پنجاه وهفت سال پیش، که بوده واساسا جماعتی که دور تخت آیت الله ایستاده‌اند، کیستند؟ واین دقیقه همان نقطه زشت ماجراست.
 
پنج:اما قضیه از چه قرار است؟ در زمستان هزار وسیصد وچهل وهمزمان با تشدید بیماری آیت الله سید ابوالقاسم کاشانی وفقدان امکانات پزشکی در داخل، جمعی از بازاریان متدین و علاقمند به وی، نخست تصمیم گرفتند تا ایشان را برای معالجه به اروپا ونزد پروفسور کوولِر فرانسوی ببرند (آیت الله در واپسین سالیان حیات، با تنگنای مالی شدید مواجه وحتی به بقال وداروخانه چی محل بدهکار بود واستطاعت مالی چنین سفری را نداشت) بانیان این سفر چندی بعد با نظر به حال بیمار دریافتند که وی توانایی جسمی انجام این سفر را ندارد، لذا تصمیم گرفتند تا کوولِر را برای معاینه ایشان به تهران بیاورند. دوتصویر نخست فوق آمده، مربوط به عیادت این پروفسور فرانسوی از آیت الله دربیمارستان است که ارواح سرگردان در فضای مجازی، سعی کرده‌اند تا وی را به سفیر وقت انگلستان مبدل کنند! شایان ذکر است که سفیر بریطانیا در فاصله سال‌های هزار وسیصد وسی وهفت تا هزاروسیصد وچهل ودو، آقای جفری هریسون (تصویر سوم وچهارم) بوده است. فاعتبروا یا اولی الابصار!
 
پزشکی که به سفیر انگلیس تبدیل شد
 
پزشکی که به سفیر انگلیس تبدیل شد
 
پزشکی که به سفیر انگلیس تبدیل شد
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
خداوند بدرتان بیامرزد که سریعا مسله را حل کردید
سپهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۹
0
0
بسیار عالی ، ممنون از شما ، جناب کایینی که حقایق را روشن میکنید .. آفرین به اطلاعات و هوش و درایت شما ، موفق و پیروز باشید
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار