کد خبر: 937862
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷
تعداد زیادی از جلیقه‌زردهای فرانسه وعده دادند تا به تظاهرات اعتراض‌آمیز خود علیه دولت پاریس ادامه دهند.

جوان آنلاین: بسیاری از جلیقه‌زردها روز سه‌شنبه وعده دادند که علی‌رغم امتیازاتی که امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه داده است، همچنان به تظاهرات اعتراض‌آمیز علیه سیاست‌های دولت پاریس ادامه خواهند داد.

بر اساس این گزارش، در حالی که ماکرون در تازه‌ترین اظهارات خود ضمن عقب‌نشینی از مواضع قبلی خود سعی کرده است برای آرام کردن اوضاع امتیازاتی را به معترضان و مخالفان دولت بدهد ولی تظاهرات کنندگان همچنان بر ادامه اعتراضات تأکید می‌کنند.

ماکرون وعده داده است تا حداقل دستمزد را افزایش داده و مستمری‌بگیران و کارکنان پاره‌وقت را از پرداخت مالیات معاف کند. دولت فرانسه پیش از این نیز اجرای طرح افزایش مالیات سوخت را به‌طور کلی لغو کرده است.

این جدی‌ترین بحران در طول 18 ماه ریاست جمهوری ماکرون به‌شمار می‌رود. طی 3 هفته گذشته شهرهای مختلف فرانسه شاهد حضور اقشار کم‌درآمد در اعتراض به سیاست‌ها و اصلاحات اقتصادی دولت بوده است.

تازه‌ترین نظرسنجی‌ها که پس از سخنرانی ماکرون انجام شده است نشان می‌دهد که هنوز بیش از نیمی از فرانسوی‌ها از اعتراضات جلیقه‌زردها حمایت کرده و خواستار ادامه این اعتراضات هستند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در تظاهرات اعتراض‌آمیز روز شنبه بیش از 136 هزار نفر در سراسر کشور شرکت کرده‌اند. این تظاهرات در نهایت منجر به درگیری معترضان با نیروهای پلیس در شهرهای پاریس، مارسی و تولوز شد.

ادوارد فیلیپه نخست وزیر فرانسه روز سه‌شنبه در سخنانی در پارلمان گفت: رئیس جمهور به درخواست‌های معترضان گوش داده است و واکنش لازم و مناسب را برای تأمین درخواست آنها انجام داد.

به‌نظر می‌رسد اظهارات اخیر ماکرون یک عقب‌نشینی چشمگیر از برنامه‌ها و اصلاحات اقتصادی است که وی قصد داشته است اجرا کند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
برادران. ...ما. .نباید. .با. .ادبیات. .و تعریف غرب. ..و یا با .. عینک. .به ..وقایع. .نگاه کنیم..
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار