کد خبر: 937840
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱
کارشناس امور منابع آب و مسئول بهره برداری از سد شهید شاهچراغی دامغان گفت: بهسازی مجموعه سد دامغان با تخصیص اعتبار ملی انجام شد.

احمد یحیایی نیا افزود: با همکاری شرکت آب منطقه ای، هشت میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارهای ملی به منظور بهسازی مجموعه سد شهید شاهچراغی دامغان اختصاص یافت.
مسئول بهره برداری از سد شهید شاهچراغی دامغان گفت: این میزان اعتبار به منظور ساخت اسکله قایقرانی، خرید قایق، استقرار هواشناسی برای اندازه گیری پارامترهای تبخیر آب، تجهیز و نصب دوربین های مدار بسته در محوطه دریاچه سد هزینه شده است.
یحیایی نیا افزود: ساخت اسکله قایقرانی و خرید قایق به منظور کمک به مصدومان احتمالی، گشت زنی در سطح دریاچه به منظور جلوگیری از برداشت غیرمجاز، آلودگی آب و جلوگیری از قایقرانی و شنا کردن در این دریاچه است.
وی تصریح کرد: میزان آب در دسترس سد شهید شاهچراغی دامغان به پنج میلیون متر مکعب رسیده است در حالی که ظرفیت مخزن این سد، 21 میلیون مترمکعب است.
وی خاطر نشان کرد: کاهش دبی چشمه علی، برداشت بی رویه باغ ها و مزرعه های موجود در مسیر و عدم جاری شدن سیلاب های فصلی از جمله عوامل کاهش آب مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان است.
کارشناس امور منابع آب و مسئول بهره برداری از سد شهید شاهچراغی دامغان گفت: در حال حاضر میزان آب ورودی به این سد 300 لیتر در ثانیه و میزان خروجی 250 لیتر در ثانیه است.
مجموع چاه های عمیق و نیمه عمیق شهرستان دامغان حدود یک هزار و 100 حلقه چاه است که بیش از 85 درصد منابع آبی دامغان در حوزه کشاورزی مصرف می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر