کد خبر: 937752
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: 32 پروژه احداث سد معیشتی و کشاورزی نیمه کاره رها شده در مناطق مختلف این استان تعیین تکلیف می شوند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، خلیل نیکشاد در نشستی با فرماندار خلخال اظهار کرد: علت نیمه کاره رها شدن این طرح ها ، اجرای سلیقه ای و بدون مطالعه این پروژه ها در گذشته است.

وی با اشاره به افزایش مشکل کم آبی در استان که ناشی از کاهش نزولات آسمانی و افت آب های سطحی و پایین رفتن سطح آب سفره های زیر زمینی است، گفت: بدلیل کمبود آب کشاورزی در استان و 35 درصد آبیاری کم محصولات زراعی راندمان برداشت محصولات کشاورزی نیز کاهش می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان اقدام به اجرای طرح مطالعات سدهای شروع شده بدون مطالعه گذشته و تعیین تکلیف آنها کرده که چند سد کشاورزی شهرستان خلخال از جمله سدهای بلیل ، طولش و ورگوان نیز شامل این سدها هستند.

نیکشاد بهترین راهکار نجات کشاورزی استان از کم آبی موجود را ترویج فرهنگ کشت گلخانه ای محصولات کشاورزی در بین کشاورزان منطقه در ابعاد کوچک و بزرگ دانست.

وی از تامین نهال رایگان و یارانه دار باغداران جنوب استان از سوی سازمان جهاد کشاورزی در اسفند ماه امسال خبرداد و گفت: علاوه بر توزیع رایگان نهال صنوبر در بین باغداران استان نهال مورد نیاز برای احداث باغ مادری گردو در بین گردوکاران خلخالی توزیع خواهد شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل خاطر نشان کرد: افرادی که به کشت گیاهان دارویی اقدام کنند از 15 میلیون ریال کمک بلاعوض سازمان جهاد کشاورزی استان بهره مند می شوند.

نیکشاد افزود: عملیات اجرایی پروژه احداث سیلوی 30 هزار تنی در روستای پروچ خلخال آغاز شده و این طرح در کنار احداث مرغداری 60 هزار قطعه ای مرغ گوشتی از طرح های بزرگ اقتصادی است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر