کد خبر: 937733
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۵
روحانی پس از نشست سران قوا:
رئیس جمهور با بیان اینکه صادرات نفت ما طی سال جاری ۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: بعد از ۱۳ آبان صادرات نفت ایران بهتر شده است.

جوان آ‌نلاین: حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور پس از پایان نشست سران قوا در تشریح این جلسه، گفت: امروز جلسه‌ بسیار خوبی با حضور رؤسای سه قوه برگزار شد. عمدتاً در خصوص مسائل اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای بررسی‌هایی صورت گرفت.

به گزارش مهر، وی ادامه داد: در بخش اقتصاد در هفته‌های گذشته چارچوبی را تنظیم کرده بودیم که به نحوی مسئله بودجه سال ۹۸ را نیز دربر می‌گرفت. مقام معظم رهبری رهنمودی را دارند که بر مبنای این رهنمود جدید، امروز جلسه‌ای داشتیم تا راهکارهای اجرای این سیاست بررسی شود.

رئیس‌جمهور گفت: این هفته جلسات دیگری نیز خواهیم داشت و تا پایان هفته، نکات مد نظر مقام معظم رهبری را نهایی خواهیم کرد و ممکن است بر مبنای این نظر، اصلاحاتی در بودجه سال آینده ایجاد شود؛ لایحه بودجه آماده است و انشاءالله هفته آینده تقدیم مجلس خواهد شد.

روحانی افزود: بعد از ۱۳ آبان که آمریکایی‌ها بسیار منتظر بودند که شاهد بهم‌ریختگی در اقتصاد کشور باشند، مردم و فعالان اقتصادی به گونه‌ای عمل کردند که شرایط به ضرر آمریکا تغییر کرد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها تلاش داشتند تا بعد از ۱۳ آبان، تورم، مشکلات اقتصادی و مسائل بازار را به شکل دیگری ببینند، اما با توجه به عملکرد بانک مرکزی، مسئولان اقتصادی و مردم عزیز، برای دنیا و مردم محسوس است که آرامش مردم بعد از ۱۳ آبان افزایش یافته است و همه تلاش‌ها در راستای ادامه این آرامش معطوف شده است تا مشکلاتی که بر دوش مردم است، کاسته شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: از صادرکنندگان عزیز تشکر می‌کنم. روند صادرات در ۸ ماهه امسال پیشرفت خوبی نسبت به سال گذشته دارد و بیش از ۱۳ درصد صادرات افزایش یافته است. با چارچوبی که برای بازگشت ارز صادرات به کشور تعیین شده، راه‌حل مطمئنی برای درآمدهای ارزی کشور پیش‌بینی شده است و انشاءالله این راه مطمئن را ادامه می‌دهیم.

روحانی با اشاره به بررسی شرایط فروش نفت با حضور زنگنه در شورای هماهنگی سران قوا، گفت: شرایط مناسبی در این زمینه وجود دارد، آمریکایی‌ها تلاش داشتند جلوی صادرات نفت را بگیرند اما اعلام می‌کنم که صادرات نفت به کشور بعد از ۱۳ آبان به مراتب بهتر از قبل از ۱۳ آبان شده است. گزارش وزارت نفت در این زمینه امیدوار کننده بود. مواردی که وزارت نفت خواستار ارائه تسهیلات بود، در جمع سران سه قوه مورد توافق قرار گرفت.

 آمریکایی‌ها در اجلاس اوپک ناموفق بودند

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها در زمینه تحریم نفت ایران، ناموفق بودند، افزود: آمریکایی‌ها در نشست اوپک تلاش کرده‌اند تولید شرکت‌های عضو اوپک کاهش پیدا نکند و ثابت بماند، اما با تصمیم اعضا، تولید نفت کاهش یافت. آمریکایی‌ها در اجلاس اوپک ناموفق بودند و جمهوری اسلامی موفقیت‌های خوبی به دست آورد و روند فروش نفت ما همانند گذشته ادامه خواهد یافت.

رئیس‌جمهور با اشاره به بررسی مسائل منطقه‌ای در نشست سران قوا، تأکید کرد: حرکت‌ها به سود مردم منطقه است. شرایط یمن به گونه‌ای است که متجاوزان به یمن امروز احساس می‌کنند راهی به جز صلح با مردم یمن ندارند. ما همواره از مذاکرات یمنی_ یمنی پشتیبانی می‌کردیم و در حال حاضر نیز پشتیبانی می‌کنیم.

روحانی ادامه داد: امروز علامت‌ها برای رسیدن آرامش در یمن بیش از گذشته است. در سوریه نیز شرایط به سمت صلح و آرامش بیشتر پیش می‌رود و این به معنای موفقیت جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای است.

وی ابراز امیدواری کرد که شاهد توفیقات بزرگتر مردم در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باشیم.

رئیس‌جمهور در خصوص سفرهای استانی نیز گفت: خوشبختانه شاهد افتتاح بسیاری از پروژه‌ها و به ثمر رسیدن بسیاری از آنها هستیم. در خصوص پروژه‌های نیمه‌تمام نیز در جلسه سران قوا تصمیمات خوبی گرفته شد که این پروژه‌ها به مردم واگذار شود.

وی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم روند اشتغال را برای سال آینده حفظ کنیم.

روحانی خاطرنشان‌ کرد: تلاش داریم تا مردم برای تأمین کالاهای اساسی دچار مضیقه نباشند. اولین اولویت بودجه سال آینده این است که مردم از تأمین کالاهای ضروری و اساسی در بازار اطمینان داشته باشند، نرخ ارز با ثبات باشد و حقوق افرادی که دارای درآمد ثابت هستند، رشد کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار