کد خبر: 937687
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۷
در ادامه روند عادی‌سازی یا به عبارت صحیح‌تر آشکار شدن روابط عادی شده کشور‌های عربی با تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از صدور مجوز برای عبور پرواز‌های مسافری این رژیم از حریم هوایی عمان و سودان از سوی دولت‌های آن‌ها خبر داد.
در ادامه روند عادی‌سازی یا به عبارت صحیح‌تر آشکار شدن روابط عادی شده کشور‌های عربی با تل‌آویو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از صدور مجوز برای عبور پرواز‌های مسافری این رژیم از حریم هوایی عمان و سودان از سوی دولت‌های آن‌ها خبر داد.
به گزارش شبکه ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو در جمع سفیران اسرائیل در کشور‌های خارجی گفت که سلطان عمان با عبور پرواز‌های مسافری شرکت اِل-اَل از حریم هوایی عمان موافقت کرده است.
بر این اساس، نتانیاهو ضمن بیان این خبر گفت که اکنون زمان آن رسیده که عربستان سعودی هم چنین مجوزی را صادر کند تا پرواز‌های اسرائیلی زمان کمتری را برای سفر به هند و جنوب شرقی آسیا طی کنند. نتانیاهو همچنین افزود که با توانایی خطوط هوایی اِل-اَل برای عبور از حریم هوایی کشور‌های مصر و چاد، زمان پرواز‌ها به جنوب آفریقا نیز کاهش پیدا می‌کنند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در ۲۶ اکتبر (۴ آبان) گذشته در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد «مسقط» پایتخت عمان شد و با سلطان قابوس دیدار کرد. این اولین سفر نتانیاهو به یک کشور عربی بود. روزنامه «هاآرتص» نیز در گزارشی از این نشست گفت که نتانیاهو همچنین از مجوز دولت سودان برای عبور پرواز‌های اسرائیلی به مقصد امریکای جنوبی، از آسمان کشورش خبر داد. وی البته نگفت که پرواز‌های مسافربری این رژیم از چه زمانی می‌توانند از حریم هوایی سودان عبور کنند.

ائتلاف مقابله با روسیه و ترکیه
نتانیاهو در بخش دیگری از صحبت‌هایش به شکلی کنایه آمیز از بهبود روابط این رژیم با ترکیه خبر داد و دلیل آن را اینگونه بیان کرد: «دیگر به‌جای هر دو روز یک بار، اردوغان (رئیس‌جمهور ترکیه) هر شش روز یک بار من را «هیتلر» خطاب می‌کند!» از سوی دیگر چند ساعت پس از اینکه دفتر بنیامین نتانیاهو، از مذاکره مهم با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خبر داد، تل‌آویو اعلام کرد با همکاری امریکا تلاش دارد «محور منطقه‌ای» با حضور یونان، قبرس، اسرائیل و ایالات متحده تشکیل دهد که هدف از آن مقابله با محوری به رهبری روسیه و ترکیه در خاورمیانه و به ویژه در سوریه و قبرس است.
منابع رسانه‌ای اسرائیل می‌گویند، رایزنی‌های پیشرفته‌ای برای برگزاری دیدار چهارجانبه با مشارکت چهار طرف مذکور طی ماه‌های آتی در حال انجام است و انتظار می‌رود، در این دیدار نخست‌وزیران اسرائیل، یونان و قبرس و وزیر خارجه امریکا مشارکت داشته باشند.
طبق گزارش شبکه صهیونیستی «کان»، هدف از این دیدار جلب حمایت امریکا به صورت رسمی جهت تحکیم روابط میان اسرائیل، یونان و قبرس به عنوان آنچه که «محور دموکراتیک در خاورمیانه» خوانده شده و امکان اجرای رزمایش‌های نظامی چهارجانبه در دریای مدیترانه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار