کد خبر: 937663
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳
با وجود تداوم اعتراض جلیقه زرد‌ها و بحران در فرانسه
پاریس غرق در اعتراضات جلیقه زردهاست، اما تور‌های گردشگری خروجی از ایران همچنان برپا می‌شود و سازمان میراث فرهنگی خود را ملزم به هشدار در برپایی تور‌های گردشگری فرانسه نمی‌داند.
پاریس غرق در اعتراضات جلیقه زردهاست، اما تور‌های گردشگری خروجی از ایران همچنان برپا می‌شود و سازمان میراث فرهنگی خود را ملزم به هشدار در برپایی تور‌های گردشگری فرانسه نمی‌داند.
«مهر» در این باره نوشت: اعتراض جلیقه زرد‌ها در پاریس تمامی ندارد، گویی تازه شدت گرفته و اعتراض به سرمایه‌داری در حال ریشه دواندن در فرانسه است، در این میان صنعت گردشگری این کشور نیز به دلیل اعتراضات و پاسخ‌های خشونت‌آمیز پلیس فرانسه به جلیقه زرد‌ها در مهم‌ترین خیابان‌های این شهر دچار مشکل شده است، آنقدر که روز شنبه برج ایفل و موزه لوور و برخی دیگر از اماکن گردشگری در شهر پاریس تعطیل شد. خیابان شانزلیزه که مهم‌ترین خیابان گردشگری پایتخت فرانسه است با آن بنا‌های تاریخی درونش هم اکنون دچار التهاب است. برخی گردشگران از سفر به این کشور ترس دارند و Bruno Le Maire وزیر دارایی فرانسه اعلام کرد: اعتراضات جلیقه زرد‌ها فاجعه‌ای برای اقتصاد و کسب و کار در فرانسه است. برخی گردشگران بین‌المللی زمان سفر خود را به پاریس به تعویق انداخته‌اند. این التهابات به کشور‌های دیگر نیز در حال سرایت است، از جمله در بروکسل پایتخت بلژیک نیز تظاهرات گسترده‌ای برپا شده است، اما در ایران همچنان تور‌های گردشگری به فرانسه برپاست. گزارش میدانی خبرنگار مهر از دفاتر خدمات مسافرتی نشان می‌دهد تور‌های گردشگری یک هفته تا دو هفته پاریس همچنان توسط آژانس‌ها اجرا می‌شود، حتی یکی از مجریان تور‌های فرانسه هر هفته ۵۰ مسافر ایرانی را به پاریس می‌فرستد. بقیه توراپراتور‌ها و آژانس‌های مسافرتی که در حوزه خروج مسافر و برپایی تور‌های گردشگری فرانسه فعال هستند به مسافران خود می‌گویند که هیچ مشکلی وجود ندارد! پاریس امن است! آن‌ها برای اینکه بتوانند تور‌های گردشگری خود را بفروشند می‌گویند که برج ایفل و موزه لوور تنها یک روز تعطیل بودند و اگر در زمانی که مسافر در پاریس باشد و ناگهانی اعلام کنند که این دو مرکز گردشگری مهم در پاریس تعطیل خواهد بود، می‌توان برنامه بازدید از این مراکز را به روز بعد موکول کرد. برخی دیگر از آژانس‌داران می‌گویند که جلیقه زرد‌ها آسیبی به گردشگران نمی‌زنند، نهایت این است که گردشگران به شانزلیزه نمی‌روند. آن‌ها در هر صورت حاضر به لغو یا تعلیق تور‌های گردشگری فرانسه نیستند و از سوی دیگر از هم اکنون برای بهمن ماه ثبت نام می‌کنند. این تور‌های گردشگری برای فرانسه‌ای با التهابات این روزهایش حدود ۴ میلیون تومان (۲ هزار و ۵۰۰ یورو) برای ۱۰ روز فروخته می‌شود و به مسافر نیز می‌گویند که احتمال افزایش نرخ وجود دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار