کد خبر: 937633
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۴
اواسط سال گذشته بود که اعلام شد سال ۲۰۱۸ همدان میزبان فاز اول اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی خواهد بود و در همین سال هم اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان برگزار شود ...
حوريه ملكى
سرویس ایران جوان آنلاین: اواسط سال گذشته بود که اعلام شد سال ۲۰۱۸ همدان میزبان فاز اول اجلاس وزرای گردشگری کشور‌های آسیایی خواهد بود و در همین سال هم اجلاس دوره‌ای سازمان جهانی گردشگری UNWTO در همدان برگزار شود به طوری که این دو رویداد به عنوان فرصتی برای تبلیغ ظرفیت‌های گردشگری استان فراهم شد و لازم بود تا ارگان‌های دولتی و خصوصی اهمیت و ارزش آن را دریابند و در جهت تبلیغ و معرفی جاذبه‌های گردشگری استان همدان به جهان تلاش کنند. حالا ۲۰۱۸ به روز‌های پایانی خود نزدیک شده، اما نباید فراموش کنیم که از نظر مجامع بین‌المللی این میزبانی دری برای ورود همدان به دنیای شهر‌های گردشگرپذیر دنیاست تا بتواند در سال‌های آینده از فرصت بدست آمده بهترین استفاده را ببرد.

وقتی در آغاز سال شکوفه‌ها درختان را زینت داده بودند، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به برنامه‌های این اداره‌کل در رویداد‌های پیش‌رو مانند جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به میزبانی همدان و رویداد «همدان ۲۰۱۸» گفت: با استفاده از ظرفیت اعتبارات تبلیغاتی اداره‌کل میراث فرهنگی استان و با هماهنگی‌های انجام شده با شرکت رجا و با همکاری شرکت هواپیمایی ثامن پرواز، قطار گردشگری همدان در تاریخ ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۹۷ با تعداد ۶۰۰ نفر حرکت کرده و در تاریخ ۱۸ اردیبهشت به همدان وارد می‌شود که برنامه‌های بازدید از اماکن گردشگری، اقامت برای گروه‌های مختلف سنی و هنرمندان که به این جشنواره دعوت شده‌اند، در نظر گرفته شده است. علی مالمیر با بیان اینکه زیرساخت‌ها شامل زیرساخت‌های عمومی و خاص گردشگری است، اضافه کرد: در زیرساخت‌های عمومی مانند فرودگاه، راه‌آهن و جاده‌ای و شرایط عمومی که کمک‌کننده توسعه استان و مسیر‌های دسترسی هستند، در سال‌های اخیر گام‌های بلندی برداشته شده و بسیاری از زیرساخت‌ها به بهره‌برداری رسیده و استان در شرایط مطلوبی قرار دارد و در بین استان‌های اطراف نیز موقعیت بهتری داریم. وی به زیرساخت‌های خاص مانند مجموعه‌های اقامتی، تأسیسات خدماتی- گردشگری، آژانس‌ها، خانه‌های بوم‌گردی و مجتمع‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: «در حوزه مراکز اقامتی و هتل‌سازی در سال گذشته افتتاح هتل امیران ۱ و بهره‌برداری هتل سفیران انجام شد و امیدواریم به‌زودی شاهد افتتاح هتل امیران ۲، کتیبه و... باشیم که این اقدامات نشان‌دهنده رشد خوب استان در این حوزه است.» همین صحبت‌ها نشان می‌دهد که ۲۰۱۸ بهانه‌ای بوده برای همدان تا زیرساخت‌هایش را برای جذب گردشگران داخلی و خارجی مهیا کند و گام بزرگی در این جهت بردارد.

در انتظار محصول نشسته‌ایم

حالا تمام نگاه‌ها به همدان دوخته شده است. جایی که به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین و پایتخت گردشگری آسیایی لقب گرفته روز‌های خوشی را باید برای مهمانانش رقم بزند. اما از نام‌گذاری تا عملی شدن شعار‌ها فاصله بسیار است و می‌طلبد به دنبال رویدادی پایدار باشیم و همدان را به عنوان مقصد گردشگری به همگان بشناسانیم. در همدان اتفاقات خوبی افتاده و در سال‌های اخیر میزان پروانه تأسیس اقامتگاه‌ها رشد خوبی نسبت به سال‌های گذشته داشته که نشان‌دهنده جذابیت سرمایه‌گذاری و رشد کسب‌وکار در این حوزه از گردشگری است و استان همدان به رتبه ۱۳ نسبت به سال‌های گذشته ارتقا پیدا کرده است. مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه در استان به لحاظ زیرساخت‌های فیزیکی، خدمات اماکن گردشگری و تأسیساتی و شهری هنوز به شرایط مطلوب و ایده‌آل نرسیده‌ایم، معتقد است: «در حوزه گردشگری با ایجاد حداقل‌ها از شرایط خوبی برخوردار هستیم که این شرایط زمینه کاندیدا شدن استان برای میزبانی دو رویداد بین‌المللی را فراهم کرده است.» مالمیر مهم‌ترین زیرساخت حوزه گردشگری را که نرم‌افزاری بوده و نیازمند توسعه بیشتری است، کیفیت خدمات به گردشگر دانست و گفت: «این زیرساخت شامل همه دست‌اندرکاران گردشگری از هتل‌ها، پلیس، رانندگان، کارشناسان و راهنمایان گردشگری در موزه‌ها و مردم می‌شود که به عنوان یک شهر گردشگر، در این حوزه کنشگر باشند.» به هرحال ۲۰۱۸ به پایان خود نزدیک می‌شود و باید نشست و دید محصول این کاشته‌ها کی به بار می‌رسند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار