کد خبر: 937584
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
رئيس پليس فتای استان اصفهان:
شناسايي و دستگيري فردي که در فضاي مجازي با انتشار اخبار کذب با موضوع اينترنت رايگان شبانه، اقدام به کلاهبرداري از شهروندان مي کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،سرهنگ سيدمصطفي مرتضوي بيان داشت: در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه با عنوان ارائه اينترنت رايگان شبانه مبلغ 25 ميليون ريال از حساب وي به صورت غير مجاز برداشت شده است، كارشناسان
پليس را بر آن داشت تا موضوع را در دستور کار خود قرار دهند.
وي افزود: شاکي در اظهارات خود بيان داشت فرزندم با آگهي دريافت اينترنت رايگان شبانه در يك كانال تبليغاتي مواجه مي شود که جهت فعال سازي اين بسته اينترنت جعلي مبلغ 10 هزار ريال از طريق كارت بانكي اينجانب پرداخت مي کند كه متوجه مي شود علاوه بر اين که تراكنش ناموفق صورت گرفته، کل موجودي حساب كه 25 میلیون ريال بوده است نيز برداشت شده است.
اين مقام مسئول عنوان داشت: در بررسي هاي اوليه مشخص مي شود، درگاه بانکي که شاکي از طريق آن اقدام به واريز وجه كرده است، درگاهي جعلي بوده که اطلاعات حساب بانکي شاکي را به سرقت برده است، نهايتاً کارشناسان با اقدامات تخصصي و فني خود موفق به شناسايي فرد کلاهبردار مي شوند.
مرتضوی در پايان به كاربران فضاي مجازي هشدار داد: مجرمان سايبري به راحتي کاربران را براي ورود به اين درگاه هاي جعلي تشويق مي کنند، بنابراين کاربران با صفحاتي روبرو مي شوند كه با تبليغات فريبنده و اغوا كننده ترغيب به پرداخت مبالغ معمولاٌ اندك مي کنند، همچنين بيشتر اين لينک ها کاربران را به صفحات فيشينگ ارجاع مي دهد و کاربران در هنگام خريد به راحتي اطلاعات بانکي خود را در اختيار فيشرها قرار مي دهند.
وي در پايان خاطر نشان كرد: با توجه به افزايش آمار جرائم برداشت هاي غير مجاز از حساب هاي بانكي، شهروندان در اسرع وقت نسبت به فعال سازي رمز دوم پويا (رمز يكبار مصرف اينترنتي) از طريق بانك مربوطه اقدام کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر