کد خبر: 937525
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۷
افراد تبهکار برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به هر کاری می‌زنند. تجربه نشان داده است که مجازات زندان هم تأثیری روی این افراد ندارد بلکه بعد از آزادی با تجربه بیشتری به دنبال اعمال تبهکارانه‌شان می‌روند.
افراد تبهکار برای رسیدن به خواسته‌های خود دست به هر کاری می‌زنند. تجربه نشان داده است که مجازات زندان هم تأثیری روی این افراد ندارد بلکه بعد از آزادی با تجربه بیشتری به دنبال اعمال تبهکارانه‌شان می‌روند. بی‌پروایی این افراد از مجازات تا آنجا پیش رفته است که بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند برای رسیدن به اهدافشان خودشان را پلیس معرفی کنند. مثل دو برادر سابقه‌دار به نام‌های امیر و حسام که در پوشش مأمور، اموال مردم را سرقت می‌کردند که با هوشیاری یکی از شهروندان بازداشت شدند.
به گزارش خبرنگار ما، ساعت‌۱۴ روز پنج‌شنبه هفتم آذرماه مردی دستبند به دست خودش را به مأموران گشت کلانتری‌۱۳۷ جنت‌آباد رساند و درخواست کمک کرد. او گفت که از دست دو پلیس قلابی فرار کرده است. مرد جوان ماجرا را این طور شرح داد: لحظاتی قبل در حال عبور از خیابان جنت‌آباد بودم که یک خودروی سمند سفید رنگ توقف کرد. به جز راننده مرد جوانی در صندلی شاگرد سوار بود. فکر کردم به دنبال آدرس هستند، اما وقتی اسلحه و تجهیزات پلیسی‌شان را نشانم دادند احتمال دادم که پلیس باشند. سرنشین سمند ناگهان پیاده شد و به من دستبند زد و مرا در صندلی عقب سوار کرد. وقتی علت را سؤال کردم هیچ کدام چیزی نگفتند. خواستم کارت‌شان را نشان دهند که توجه نکردند. آن‌ها پول نقد، گوشی تلفن همراه و کارت‌های بانکی و رمز آن را گرفتند. فهمیده بودم که این دو نفر پلیس قلابی هستند بنابراین منتظر فرصتی برای فرار ماندم. فرصت مناسب هم خیلی زود فراهم شد. وقتی راننده نزدیک باجه عابربانک توقف کرد و همدستش برای امتحان کردن رمز کارت عابر، خودرو را ترک کرد من هم فرصت فرار پیدا کردم. بعد از مطرح شدن شکایت پرونده به دستورقاضی سهرابی، بازپرس شعبه‌نهم دادسرای امور جنایی به اداره یکم پلیس آگاهی فرستاده شد.
کارآگاهان پلیس در اولین گام با بررسی تصاویر مداربسته بانک تصویر یکی از متهمان را به دست آوردند. امیر ۳۴‌ساله از مجرمان سابقه‌دار بود که بار‌ها به اتهام سرقت مسلحانه، سرقت در پوشش پلیس و تعرض جنسی بازداشت شده و به زندان افتاده بود. بعد از شناسایی امیر به عنوان یکی از دو متهم، کارآگاهان متوجه شدند برادر ۳۶‌ساله‌اش حسام مالک یک خودروی سمند سفید و او هم مجرم سابقه دار در زمینه سرقت لوازم خودرو است. با کامل شدن تحقیقات مخفیگاه دو متهم در تهرانسر شناسایی شد و کارآگاهان بامداد روز گذشته در محل حاضر شدند. در زمان دستگیری، دو برادر در حالیکه با خودروی سواری سمند قصد خارج شدن از مخفیگاه خود را داشتند، با اطلاع از حضور پلیس تلاش کردند از دست کارآگاهان فرار کنند که خودروی آن‌ها از ناحیه لاستیک مورد هدف گلوله قرار گرفت و پس از توقف خودرو هر دو نفر دستگیر شدند. در بازرسی از مخفیگاه دو متهم، چندین پلاک دارای سابقه سرقت، چراغ‌گردان، یک قبضه اسلحه وینچستر، یک دستگاه موتورسیکلت ns سرقتی کشف شد.
دو برادر که هر دو به مصرف شیشه اعتیاد دارند به سرقت تحت پوشش پلیس با تهدید سلاح گرم اعتراف کرده و در ادامه تحقیقات به سرقت‌های مشابه در مناطق مختلف شهر تهران به ویژه در الهیه و محدوده اتوبان همت اعتراف کردند.
در حالی که تحقیقات از دو برادر مأمور‌نما به دستور قاضی سهرابی ادامه دارد دو شاکی دیگر به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کردند و از متهمان شکایت کردند. یکی از شاکیان گفت: در حال عبور از خیابانی در غرب تهران بودم که خودروی سمندی راه مرا سد کرد. سرنشین جلو که دستبند و اسلحه داشت خودش را مأمور پلیس معرفی کرد و مرا دستبند زد و به داخل خودرو برد. آن‌ها به زور تلفن همراه و کارت عابر و رمزش را گرفتند و بعد از کارتم ۲‌میلیون تومان برداشت کردند و بعد هم مرا در محل خلوتی رها کردند. شاکی دیگر گفت: من بازار‌یاب هستم. چند روز قبل دو مرد سمند سوار خودشان را مأمور پلیس معرفی کردند و بعد مدعی شدند که به من مشکوک هستند و مرا دستبند زدند. آن‌ها مأمور قلابی بودند که کارت و رمز آن را به زور از من گرفتند و مبلغ یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از کارتم برداشت کردند. سرهنگ کارآگاه علی ولیپور گودرزی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: تحقیقات برای شناسایی جرائم بیشتر متهمان در اداره یکم پلیس آگاهی تهران جریان دارد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار